Opravu budovy plánuje společnost Brno New Station Development. Ta má nádraží pronajaté do roku 2048. „Výpravní budovou začneme velkou modernizaci stávajícího nádraží. V současnosti dokončujeme projekt a s přestavbou můžeme začít ke konci letošního roku," potvrdil Brněnskému deníku Rovnost předseda představenstva společnosti Radek Konečný.

Společnost podle něj počítá s rozsáhlou rekonstrukcí budovy. „Zaměříme se především na spodní část nádraží. Především obchody, které tam jsou, doznají zásadní změny," nastínil Konečný.

Konkrétnější zatím být nechtěl. „Ještě není vše odsouhlasené a stále jednáme," upozornil Konečný.

Jisté je, že vše bude pod přísným dohledem památkářů. „Budova je chráněná. Všechny úpravy s námi firma dlouhodobě konzultuje. A zatím plní veškeré naše požadavky. Například diskutovaná šedá fasáda tam vznikla po průzkumu, který jsme si vyžádali," uvedl šéf brněnského odboru památkové péče Martin Zedníček.

Cestující během oprav ovšem čekají omezení. „Opravy rozdělíme na etapy. v každé zavřeme a zrekonstruujeme polovinu nádraží," řekl Konečný.

Lidé z Brna plány i tak vítají. „Myslím, že stav nádraží není něco, čím by se mohlo Brno chlubit. Když čekám na přátele z jiných měst, kteří mají přijet vlakem, občas se i trochu stydím. Pokud se chystá zlepšení, rád přetrpím i dočasné nepohodlí při přestavbě," řekl Petr Pospíšil.

Na novou vstupní bránu do svých vlakových souprav se těší i představitelé Českých drah. „Je to pozitivní. Brněnské nádraží je po pražském hlavním druhé nejfrekventovanější v České republice a proto i důležité. A úpravy v něm jsou nutné. Jsou i součástí smlouvy o dlouhodobém pronájmu Uvítali jsme už nedávnou úpravu záchodů a opravu fasády," řekla mluvčí drah Kateřina Šubová. Dráhy si ve smlouvě o pronájmu vymínily co nejdřívější minimálně sto dvacetimilionovou investici do oprav nádraží.

Po opravách výpravní budovy se investor chce pustit do dalších úprav nádraží za celkem půl druhé miliardy. Hodlá například postavit novou výpravní budovu v místě u pátého nástupiště. „Zatím není ale jisté, jak bude v této oblasti vypadat územní plán. A zda se nádraží přesune či ne, proto vyčkáváme," řekl Konečný.

Dodal, že investovat se firma chystá v každém případě. Ať už se Brno rozhodne pro přesun nádraží na jih, jehož začátek je reálný nejdříve v roce 2015, nebo ne.