Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší opravy dálnice D1? Pomůže zavedení práce na směny

Brno, Praha – Projet mezi Brnem a Prahou bez uzavírek a navíc po prakticky nové, širší dálnici D1. Takovou naději měli doposud řidiči až pro období po roce 2020. Nový ministr dopravy Dan Ťok ovšem slibuje, že opravy budou kratší. Chce toho dosáhnout zavedením práce na směny na opravovaných úsecích.

6.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. „Na zbývajících třináct úseků rekonstrukce chceme vypsat výběrová řízení, v nichž bude podmínka, že se bude stavět intenzivněji. Mým cílem je, aby se úsek neopravoval dvě stavební sezóny, ale zkrátilo se to na jednu stavební sezónu," sdělil Ťok. Mluvil o tom, že firmy by měly pracovat sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně.

Rekonstrukce by tak měla být o roky rychlejší. O kolik, však ministerstvo sdělit nechtělo. „Nebylo by to seriózní. Noční opravy mohou v některých případech omezit technologické faktory i třeba nařízení hygieny, která už teď na některých úsecích práce po desáté večer zakazuje. Také nevíme, jak dlouho budou trvat výběrová řízení," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Přiznal přitom, že ministerstvo počítá s tím, že intenzivnější práce budou také dražší.

Na problematičnost plánu upozornila mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Eurovia se už nyní na opravách podílí. „Práce ve třísměnném provozu jsou možné. Ale limituje nás několik faktorů. Je jimi například rozhodnutí hygieniků o nízké hlučnosti od desíti večer do šesti ráno. Práce v noci také vyžadují osvícení pracoviště, což odporuje požadvku na neoslňování aut. V noci není ani možné dodržet některé technologické předpisy," vypočetla Štočková.

Nápad se naopak líbí majiteli dopravce Student Agency a kritikovi dosavadních oprav Radimu Jančurovi. „V noci se opravuje v celé západní Evropě. Pokud se opravy zkrátí ze tří sezón na jednu, stojí za to i navýšení ceny o jednu či dvě desetiny. Mnohem větší škody, společenské, způsobuje, když dálnice nefunguje tak, jak má," zdůraznil Jančura.

Řidiči by rychlější opravy také uvítali. „Do Prahy a zpět jedu minimálně jednou týdně. V době, kdy v některých úsecích zůstává jen jeden pruh, je problém a tvoří se kolony. Čím dřív bude hotovo, tím líp," uvedl Pavel Kučera.

Autor: Petr Jeřábek

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT