V současné době záměr posuzuje odbor regionálního rozvoje jihomoravského krajského úřadu. „Předpokládám, že záměr posvětí, není v něm nic, co by mělo kladnému rozhodnutí bránit. Další kroky už budou směřovat k vypsání výběrového řízení, to bychom rádi zvládli v létě. Na podzim by pak v ideálním případě měly začít stavební práce," uvedl šéf vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Součástí obnovy úseku mají být dopravní prvky, regulující stále vzrůstající intenzitu provozu. Jedním z nich bude i nový kruhový objezd přímo v centru Rousínova. „Bude ležet na křižovatce průtahu s ulicemi Československé armády a Skálova. Slibujeme si od něho hlavně zpomalení dopravy," poznamenal rousínovský místostarosta Jiří Petřík.

Některá auta podle něj totiž centrem města projíždí příliš rychle. „Dalším důvodem, proč chceme vytvořit kruhový objezd, je fakt, že v současnosti je přes náměstí vidět až ke kolejím. V minulosti to bývalo jinak, náměstí bylo rozdělené, a tenhle vzhled mu chceme vrátit," vysvětlil místostarosta.

Proti této myšlence nic nenamítají ani lidé bydlící poblíž. „Sice jsem neviděl, jak přesně je nová křižovatka vyprojektovaná, ale v zásadě mi nevadí," potvrdil například obyvatel ulice Československé armády v Rousínově Josef Odrazil.

Projekt kromě již zmíněné křižovatky ale obsahuje i řadu dalších nových prvků. „Jedním z těch, které by měly mít zásadní dopad na zklidnění dopravy, má být například takzvaná vjezdová brána v Tučapech. Jedná se o ostrůvek uprostřed silnice, který řidiči musí objet, což je donutí zpomalit. Při vjezdu do této obce od Vyškova je sice poměrně ostrá pravoúhlá zatáčka, ale řidiči tady přesto jezdí příliš rychle. Stejný prvek bude umístěný také na vjezdu do Komořan ve směru od Rousínova," uvedl vedoucí technickosprávního úseku vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Jan Olejníček.

Zmínil, že silnice se v celé délce stavby bude také zužovat. „Dnes má totiž parametry, které překračují normu, a proto se šířka silnice sjednotí tak, aby pro každý směr byl normový jízdní pruh. To na řidiče zapůsobí především psychologicky. Zúžení v lidech podvědomě vyvolává pocit menších vzdáleností,řidiči tak dávají nohu z plynu," vysvětlil Olejníček.

Bezpečněji by se na opraveném průtahu měli cítit také chodci. „Přechody se upraví tak, aby odpovídaly závazné normě z hlediska parametrů a bezpečnosti. Všechny budou osvětlené, u některých bude potřeba upravit i délku. Týká se to přechodů pro chodce jak v Rousínově, tak v Komořanech a Tučapech," poznamenal Olejníček.

Náklady silničáři odhadují na desítky milionů korun. „Cena sto milionů korun by se měla v průběhu výběrového řízení značně snížit. Předpokládáme o desítky procent. Po výběru vítěze soutěže pak dojednáme postup a časový harmonogram výstavby. Rekonstrukce by měla trvat do příštího roku," dodal Olejníček.