Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stadion za Lužánkami: na parkoviště nejsou peníze, termín otevření se posouvá

Brno - Soudní spory o pozemky, jejich výkup a vyvlastňování. Komplikace, které vedení města zná třeba ze stavby velkého městského okruhu. U stadionu za Lužánkami jim chce předejít odkoupením podzemních garáží v sousedství. Přesto podle primátora Petra Vokřála je původní termín otevření stadionu v roce 2020 spíše nepravděpodobný.

29.9.2016
SDÍLEJ:

Maketa plánovaného fotbalového stadionu za Lužánkami. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

V úterý se na odkoupení garáží ležících na pozemcích města dohodli brněnští radní. „Pokud je odkoupíme, pravděpodobně je rozšíříme i do nadzemního patra a využijeme je jako parkoviště. Místo je dobře dostupné i na zastávky hromadné dopravy. Je proto vhodné pro parkoviště Park and Ride," předestřel primátor. Podle něj mělo město už v minulosti snahy objekt odkoupit, ale nikdy se s vlastníkem nedohodlo.

Stadion za dvě miliardy korun mají dělníci začít stavět už za dva roky. V první etapě stavby mělo za půl miliardy vzniknout rozsáhlé podzemní parkoviště ukryté přímo pod fotbalovým trávníkem. Mělo pojmout až tisíc aut. O dotaci na jeho stavbu chtěli radní žádat už letos. „Po diskuzích, které jsme vedli s ministerstvem pro místní rozvoj, jsme zjistili, že pravděpodobně nebudou vypsány dotace vhodné pro stavbu. Tedy třeba ve výši 250 milionů korun," sdělil náměstek primátora Richard Mrázek.

Proto nyní město začalo zpracovávat i druhou, levnější variantu řešení. „Pokud v dohledné době dotace vypsaná nebude, ukrojíme nejhlubší patro. Parkovací místa ale musíme najít někde jinde," doplnil Mrázek.

Část peněz rozpočtu na moderní stadion má zaplatit město, část kraj, stát a fotbalová asociace. Vokřál nevyloučil i podíl soukromých investorů. „Nic konkrétního zatím ale není. V nejoptimističtější variantě snad začneme stavět v roce 2018," sdělil primátor. První výkop by tak na novém stadionu diváci sledovali v roce 2021.

Stadion, kde v minulosti získala Zbrojovka Brno svůj jediný fotbalový titul, chátrá od počátku tisíciletí. Nová aréna má mít kapacitu přes třiadvacet tisíc diváků s možností rozšíření na třiatřicet tisíc míst.

Obnovu stadionu za Lužánkami zahájili loni na jaře dobrovolnické brigády, při kterých Brňané přicházeli na stadion odklidit nepořádek. Brigády vyvrcholily rozlučkou s kariérou fotbalisty Petra Švancary, na kterou dorazilo pětatřicet tisíc fanoušků. Od loňského června se tak trávník stadionu opět zelená. „Je dobře, že nakonec nešlo o jednorázovou akci a místo opravdu ožilo. Celé okolí stadionu je teď opravdu živější," myslí si Brňan Karel Hamrlík.

Autor: Alžběta Nečasová

29.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT