„Linku ze Znojma do Rakouska provozujeme v kooperaci s rakouskými drahami ÖBB. Na trase jezdí rakouské soupravy a jsou součástí systému regionální dopravy Horního Rakouska a Vídně," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy nabízejí cestujícím mezi Znojmem a Vídní v kooperaci s rakouskými ÖBB zlevněné jízdenky EURegio. „Ty platí pro jednodenní cesty do Retzu a až čtyři dny při cestě do Vídně. V nabídce jsou i týdenní jízdenky pro pravidelné dojíždění do Rakouska za prací nebo do školy. Například zpáteční jízdenka Znojmo – Retz stojí cca 135 korun, týdenní 440 korun, zpáteční jízdenka do Vídně stojí cca 552 korun, týdenní pak cca 1173korun. Ceny jsou stanoveny v Euro, na koruny se přepočítávají dle aktuálního jednotného železničního kurzu," informoval Šťáhlavský.

Podle mluvčího Rakouských drah (ÖBB) Christophera Seifa je právě v aktuálním adventním čase vysoká poptávka po jízdenkách do Vídně. „Obecně je v průběhu prvních tří měsíců v roce slabší poptávka, potom stoupá. I v této adventní době díky vánočním trhům a přání poznat adventní zvyky sousedů je poptávka poměrně vysoká. Naše vysokostandardní moderní vlaky dopravují cestující ze Znojma do Vídně a zpět za méně než hodinu a půl," upozornil Seif.

Rakouské dráhy poskytují díky spolupráci s partnery ze Znojma, jako jsou například hotely či agentuře průvodců Remo Agency, určité bonusy. „Naši zákazníci tak mohou zažít během návštěvy více rozmanitých zážitků. Zvlášť profesionálně vedené prohlídky města s perfektní němčinou jsou přijímány velmi pozitivně," naznačil Seif.

Své zkušenosti s cestováním spoji mezi Znojmem a Vídní má i profesionální průvodce Lukáš David. „Naše agentura těchto spojů do Vídně využila a nalepila na ně dva programy. Letní, který je určen pro rodiny s dětmi, kteří přijíždějí do Znojma například ze severu naší země, a Vídeň je jim poměrně vzdálená. To jezdíváme dvakrát týdně a návštěvnost bývá dvacet až čtyřicet lidí," řekl David.

Nejvíce lidí jezdí s průvodci z Remo Agency v těchto dnech. „Vánoční Vídeň, to je opravdový hit. V sobotu s námi má jet asi sto čtyřicet lidí. Díky tomuto zájmu uvažujeme o tom, že zavedeme i nedělní cesty," přiblížil David.

Jistou nevýhodou spoje mezi rakouskou metropolí a Znojmem je čas odjezdu posledního spoje z Vídně. „O tom byla zpočátku ostrá debata. Hovořilo se o tom, jaký spoj zanechat a který má být první či poslední. Rakouská strana argumentovala tím, že spoje nejsou využité ani v hlavních denních časech. Znamená to, že pokud by člověk chtěl využít tento vlak pro dojíždění do práce ve Vídni, je to nereálné. Takovou práci, abyste přijel v deset dopoledne do Vídně a ve čtyři už končil, asi nikdo nesežene," konstatoval David s tím, že již od počátku chyběla řádná propagace ekologického cestování za prací do Vídně. „Ke kultuře a kvalitě cestování těmito spoji je naprosto bez výhrad. Je to perfektní. Na Rakušany je vždy spoleh a vše funguje, jak má," dodal David.