Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za propagaci města na Blanensku zaplatí statisíce ročně

Blanensko - Do své propagace investují každým rokem města a obce na Blanensku statisíce korun. Kromě drobných propagačních předmětů, jako jsou turistické známky, upomínkové předměty nebo propisky, utrácejí také za publikace nebo reklamu na internetu. Návratnost investice lze podle nich ale vyčíslit jen stěží.

23.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Vaindl

Blansko se v letošním roce chystá utratit za svoji propagaci čtyři sta sedmdesát pět tisíc korun. „Z toho je sto tisíc na propagační předměty, jako jsou propisky, různé upomínkové předměty, ale třeba i igelitové tašky s logem města a další předměty, které je například možné zakoupit v Informační kanceláři Blanka. Zbytek investujeme do tištěných propagačních materiálů města, jako například průvodce městem, teď chystáme i leták o akci Vítání svatého Martina v Blansku," vyjmenoval vedoucí odboru kanceláře tajemníka blanenské radnice Jiří Kučera.

Kromě toho Blansko investuje také do propagace v médiích. „Jsou to například různé časopisy, ale v poslední době se snažíme nejvíc propagovat město na internetu, protože tam je reklama efektivnější než v tištěných médiích," vysvětlil Kučera.

Zda se investice do propagace městu vrátí, lze podle něj vyčíslit jen těžko. „Na peníze to přepočítat nejde. Spíše jde o to, že díky propagaci město navštíví více turistů," řekl Kučera.

Podle Ivy Kratochvílové z Informační kanceláře Blanka jdou propagační předměty na odbyt. „Nejoblíbenější jsou asi turistické známky a vizitky. Hodně si lidé kupují také pohledy nebo keramické zvonečky s motivem Blanska a Moravského krasu. Oblíbený je také průvodce Blanskem," vyjmenovala.

Stovky tisíc investují do propagace města i v Boskovicích. „V rozpočtu města je na rok 2014 schválená částka tři sta čtyřicet tisíc korun," uvedl mluvčí boskovické radnice Jaroslav Parma s tím, že v minulém roce za propagaci Boskovice utratily tři sta deset tisíc a v roce 2012 dvě stě padesát tisíc korun.

Nejvíce peněz podle něj připadne na nákup propagačních předmětů. „Dále je to inzerce v médiích, dotisk knihy o Boskovicích nebo výroba kalendáře na rok 2015," vyjmenoval Parma.

V letošním roce chtějí Boskovičtí změnit strukturu propagačních předmětů. „Uvažujeme i o výrobě mobilní aplikace ve formě průvodce po městě," dodal mluvčí boskovické radnice.

Kolem dvou set tisíc korun zaplatí ročně za propagaci města v Adamově. „Jsou to především propagační předměty jako turistické známky nebo kalendáře. Dále se město prezentuje na veletrhu cestovního ruchu Regiontour a také například na Dnech Země. Letos navíc oslavíme padesáté výročí povýšení Adamova na město a k této příležitosti vydáme i knihu o Adamově," řekl starosta Adamova Roman Pilát.

Na propagaci ale nezapomínají ani menší města na Blanensku. Například v Ostrově u Macochy každoročně tisknou kalendář. „Stojí to dvacet tisíc korun ročně a kalendář je k dispozici jak místním lidem, tak i turistům v našem informačním centru," řekl starosta městyse Ondřej Hudec.

Autor: Eva Ondráčková

23.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nobelova cena za rok 2017
3

Letošní Nobelovu cenu za mír má kampaň za zrušení jaderných zbraní

Uplynulý víkend se na zlínském zámku uskutečnil 4. ročník oblíbeného Zlín Design Marketu.
32

Design Market nabídl mechové náhrdelníky i malované longboardy

V Rusku byla otevřena výstava oslavující SuperPutina. Dorazí i do Londýna

Obrazy znázorňující ruského prezidenta Vladimira Putina v heroických pózách jsou k vidění od minulého týdne v galerii UMAM v bývalé tovární hale v centru Moskvy.

Kdo převezme vládu nad českým fotbalem?

Je to tady. Už zítra se veřejnost dozví jméno nového šéfa českého fotbalu. Na mimořádné valné hromadě v Nymburku si delegáti zvolí nástupce Miroslava Pelty.

Ohnivé Vánoce v Los Angeles: požáry se daří pacifikovat, nebezpečí ale trvá

V sobotu ohlásili zástupci hasičů z Los Angeles, že ohromný přírodní požár v oblasti začínají mít pod kontrolou. Ničivý vítr ustal, nejvyšší stupeň nebezpečí však v Jižní Kalifornii trvá.

„Konečně přijelo áčko,“ užíval si Jakub Kohák zasněžený Špindl

/FOTO, VIDEO, ROZHOVOR/ Známý showman Jakub Kohák se objevil v sobotu ve Špindlerově Mlýně při slavnostním otevírání lyžařské sezony.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT