Rada města výběrové řízení nevyhlásila a rozhodla se tuto činnost svěřit Dopravnímu podniku, tedy společnosti, které město vlastní ze sta procent. „Odtahy aut jsou nutné. Například při blokovém čištění silnic, kde řidiči nerespektují nařízení města a auta nepřeparkují," uvedl náměstek Jaroslav Růžička.

Sídlo odtahové službu bude stále na Západní ulici. Odkoupení techniky na odtah vozidla od firmy Bečvář Asistent ale rada zavrhla. „Po kontrole jsme došli k závěru, že zařízení jsou dožilá a nebyla by efektivní. Dopravní podnik si proto prozatím pořídí jedno odtahové vozidlo a časem i další. Službu bude provozovat i komerčně," vysvětlil náměstek Růžička.

Původní podmínky ve smlouvě s odtahovou službou zůstávají v platnosti. Část z peněz, které odtahová služba Dopravního podniku vydělá, bude dál odvádět městu. Podle primátora Petra Kulhánka je to přibližně půldruhého milionu ročně.

Ceny se zvyšují

S tím souvisí i další rozhodnutí karlovarských radních o navýšení cen za nucené odtahy vozidel a za jejich střežení na parkovišti, než si je zákazník vyzvedne. Důvod? „Tyto platby se roky nezvyšovaly, zatímco ceny pohonných hmot a DPH stoupají," zdůraznil Růžička.

Za nucený odtah a střežení aut na odstavném parkovišti zaplatí řidiči místo původní tisícovky tisíc dvě stě korun, stovku si připlatí za neúplný odtah, který nyní bude stát šest set korun.

Zvyšuje se i cena, pokud odtahová služba vrátí vozidlo zpět na původní místo. Namísto původních dvou tisíc korun řidič uhradí dva a půl tisíce.

Rada města zvýšila i platby na dvou odstavných parkovištích pro autobusy ve městě. A to na Kome a nábřeží Jana Palacha. Majitelé karavanů za hodinu stání zaplatí místo čtyřiceti padesát korun. Hodina stání za autobusy vyjde na 260 korun místo dosavadních 250.