Magistrát města minulý rok tendr zrušil a TEI nyní chce po městu odškodnění ve výši patnácti milionů, a to za zmařenou investici. Tuto výši odškodnění minulý týden nejednohlasně schválili karlovarští radní a dále už je jen na zastupitelstvu, zda ji v úterý 18. prosince odsouhlasí.

„Chceme na tento projekt ´Doprava v klidu´ vyhlásit nové výběrové řízení. Tehdy se přihlásil pouze jediný uchazeč a při uzavírání smluv se nepostupovalo úplně podle zákona o veřejných zakázkách. Důvodem jeho porušování bylo to, že smlouvy neschválilo ministerstvo financí. Kdyby se začalo stavět, mohli bychom dostat sankci od antimonopolního úřadu," uvedl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek.

„Měli jsme tak jedinou možnost, a to smlouvy anulovat a začít znovu. TEI původně přišla s požadavkem na kompenzaci za vynaložené náklady ve výši 25 milionů korun. Naše propočty nám však daly částku pouze 5 milionů korun," doplnil Kulhánek.

„Po společné dohodě jsme stanovili výši odškodného na 15 milionů korun. Kdybychom šli do složitého soudního sporu, stálo by to mnohem více peněz (až 146 milionů), času i úsilí," doplnil.

I když primátor sdělil, že TEI nechtěla uveřejnit svůj propočet vynaložených nákladů, a někteří radní uvedli rovněž to, že parkovací domy a závory nikdy fyzicky neexistovaly, Martin Hájek z této společnosti naopak dodal, že firma může vše dokázat na konkrétních číslech.

„Problémem je, že neumíme určit konkrétního viníka. Jedná se tak o škodu, kterou utrpělo město. Vše bylo tehdy otázkou kolektivního rozhodnutí rady města, která v té době na magistrátu sídlila," doplnil primátor.

„Při posuzování stavu řešení dané věci jsme vycházeli z obdobné situace, která se stala v Hradci Králové. Na pomyslné váhy jsme tedy museli do misek položit soudní tahanice a možnost mnohonásobně vyšších výdajů nebo vyplacení 15 milionů spolu s anulováním smluvního vztahu a možností začít s vypsáním výběrového řízení téměř okamžitě znovu," dokončil primátor Petr Kulhánek.