První měsíc ostré služby má za sebou Karlovarská karta. Prvotní problémy od jejího zavedení jsou však podle ředitele Dopravního podniku Karlovy Vary Pavla Bohánka už z velké části vyřešeny.

Jeden z největších problémů, které musel dopravní podnik vyřešit, bylo osazení čteček karet do všech autobusů. „To se nám povedlo minulou středu. Podařilo se nám odstranit i další chyby ze začátků. Ty vznikly jako u každé zavedené moderní služby, nyní už pouze vychytáváme mouchy," řekl ředitel Bohánek.

Mezi ještě se vyskytující chyby, které mohou cestující občas pozlobit, patří špatné načtení karty v autobuse.

„To se stává u čteček v autobuse. Ty jsou sice rychlejší při čtení dat, ale občas může tato chyba nastat," vysvětluje Bohánek.

U revizorů, ač mají přesnější aplikaci, může podobná chyba nastat. „Je to však velice málo pravděpodobné. Přirovnal bych to k problémům s výpadky sítě u mobilních telefonů. Občas se totiž aktualizují data, a to může ovlivnit načtení," potvrzuje ředitel dopravního podniku.

Ten proto radí vozit s sebou daňový doklad o zaplacení karty. „Ten stačí ukázat revizorům a je po problémech. Je to rychlejší a člověk si ušetří cestu na předprodej, kdy se karta znovu načte a zkontroluje," poradil Bohánek.

Karlovarskou kartu nyní využívá přes 27 tisíc cestujících. Ti si veskrze na kartu už zvykli. „Už není tolik problémů jako dřív. Moc rozdílů oproti papírové jízdence nevidím, i když je pravda, že se mi lépe vejde do peněženky," řekla Alena Fleklová.

Do konce roku 2014 byla možnost získat Karlovarskou kartu zadarmo, bez placení za zřízení. Nyní za vystavení karty zaplatíte 170 korun, respektive 250, pokud ji chcete na počkání, a ne do jednoho pracovního týdne.