Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jednotná dopravní karta pro Karlovarský kraj nabrala rok zpoždění

Karlovarský kraj - Nová jednotná dopravní karta pro Karlovarský kraj, nazvaná K3, měla původně cestujícím vlaky a autobusy sloužit už od loňského roku. Dosud tomu tak není a zatím není jasné, zda kvůli nekonečným odvoláváním účastníků výběrových řízení neskončí ambiciózní projekt za 80 milionů korun v kapitole nerealizované.

6.3.2013 1
SDÍLEJ:

Autorka vítězného názvu "K3" Iva Taťounová z Prahy, hejtman Josef Novotný a náměstek Petr Navrátil.Foto: DENÍK/Jan Havelka

Poslední šancí, jak kartu zachránit, je hladký průběh vyhodnocení tendru na dodávku odbavovacího systému. „Kdyby se jeho účastníci proti výsledku odvolali, zmešká Karlovarský kraj definitivně lhůtu k čerpání dotací z Evropské unie," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

„Naposledy se antimonopolní úřad po protestu jednoho z účastníků zaobíral kartou skoro šest měsíců. Nakonec rozhodl, že musíme pozměnit kritéria pro vyhodnocení nabídek na odbavovací systém. Tendr naštěstí znovu vyhlašovat nemusíme. Pouze se nabídka dvou zúčastněných firem opětovně posoudí. Zda ale konečný výsledek přijmou a některá z nich se proti němu opět neodvolá, to vůbec nelze odhadovat," konstatoval Navrátil.

To ale není jediný problém, který je v souvislosti s kartou třeba řešit. Do systému je třeba zapojit všechny dopravce v regionu a například společnost Autobusy Karlovy Vary podle Navrátila navrhuje jednotný cenový tarif pro jízdné. Ten ale mají nyní jednotliví dopravci rozdílný. „V některých oblastech, například na Žluticku, by to znamenalo nárůst ceny jízdného až o 30 procent. A to je nemyslitelné," uvedl.

Karlovarský kraj získal na zavedení bezkontaktní čipové karty regionální dopravy dotaci z Evropské unie. Původně to měla být Karlovarská karta. Tento název kritizovali jak někteří lidé, tak i starostové jako zavádějící. Podle Navrátila měli patrně pocit, že karta je určena výhradně pro krajské město. „Pro úspěch projektu je přitom prvořadé, aby se karta využívala v co největší míře po celém kraji. Pokud by tuto kartu využívalo jenom málo lidí, asi by byl projekt neefektivní," dodal náměstek.

Autor: Vladimír Meluzín

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT