Deník o tom hovořil s jednatelem společnosti Petrem Henclem.

Odkud jsou zákazníci, kteří k vám přicházejí? Výhradně z Karlovarského kraje nebo přijíždějí i z jiných regionů? Lze říci, jaký je zákazník, který se zajímá o vůz značky BMW? Zda například výrazně převládají podnikatelé nad soukromým sektorem.

Zákazníci z celé republiky vyhledávají naši společnost především pro vysokou kvalitu individuálních služeb. Převážně to jsou úspěšní podnikatelé, majitelé firem, kteří upřednostňují sportovní styl jízdy, moderní a elegantní design a spojení výkonu a efektivity. Preferují velmi dobře vybavené vozy vyšší střední třídy, které vévodí BMW řady 5. Minimálně polovina zákazníků, kteří k nám přichází, je z našeho regionu. Někteří už automobil BMW měli, nebo dokonce mají, a poměrně přesně vědí, o co mají zájem. Dotazují se například na různé inovace. Zcela nový zákazník pak musí dostat mnohem obšírnější výklad. Pokud jde o ceny, tak jejich výše samozřejmě zákazníky zajímá. Ale stejně tak je zajímají ostatní služby spojené s koupí vozu.

Ekonomická krize se skloňuje už delší čas ve všech pádech. Za jeden z výrazněji postižených oblastí je přitom označován automobilový průmysl, který bývá dokonce nazýván jakýmsi barometrem krize. Jak se v této souvislosti v uplynulých dvou až třech letech vyvíjí prodej vozidel?

BMW se v roce 2012 stalo leadrem v segmentu premiových vozů v České republice. V počtu registrací tak předstihlo další silné hráče na trhu Audi a Mercedes-Benz. Za těmito výsledky stojí vyspělé technologie orientované na nízkou spotřebu a vysoký výkon, podpořené dokonalým zážitkem z jízdy. DyCom Group si udržuje svoji silnou pozici na trhu díky ambiciózním plánům, zajímavým formám lokální spolupráce a hlavně díky svým loajálním zákazníkům. V posledních dvou letech nám prodej meziročně roste o zhruba 15 procent.

Lze stanovit ve vašem případě měřítko úspěšného obchodu, například v počtu prodaných vozidel nebo ve výši obratu?

Každý obchod je úspěšný, pokud je spokojený kupující i prodávající. Momentálně netrpělivě očekáváme zahájení prodeje nové, v pořadí již třetí generace BMW X5. Celá řada inteligentních technologií, kterými tento model disponuje, posunuje jeho výkon, efektivitu, jízdní dynamiku, pohodlí nebo všestrannost na zcela novou úroveň. Toto SAV (Sport Activity Vehicle) zkrátka nabízí výjimečnou úroveň luxusu ve všech oblastech. V tomto roce jsme se našim zákazníkům snažili přinášet opravdu výjimečné zážitky, a v případě BMW X5 tomu nebude jinak. Tento model budou moci u nás vyzkoušet při testovacích jízdách o měsíc před jeho oficiální uvedení na trh.

Kolik zaměstnává společnost DyCom Group lidí a jaká je vaše personální strategie či filozofie?

V současné době má společnost 15 zaměstnanců. Každý je profesionál ve svém oboru. Pro fungování prémiové značky je důležitá osobní angažovanost každého zaměstnance, teprve pak společnost navenek může působit důvěryhodně. Naším cílem je podporovat talent, každého zaměstnance rozvíjet a pomáhat mu dosahovat lepších výsledků. Každý z našeho týmu absolvuje několik odborných školení ročně. A to nejen v Česku, ale také v zahraničí. Ať už v Německu, Rakousku nebo ve Španělsku. Zaměstnanci na klíčových pozicích musí projít i velmi náročnou certifikací značky BMW. Dáváme příležitost absolventům, cizincům a našim zaměstnancům pečujícím o malé děti umožňujeme flexibilní pracovní dobu nebo zkrácené úvazky. V tomto směru se snažíme být velmi otevření, moderní a bez předsudků. Neustálé vzdělávání je důležité proto, že vývoj v automobilovém průmyslu jde kupředu neuvěřitelně rychle, dochází k propojení řady různých technologií včetně IT technologie.

Nakolik se firma DyCom Group zajímá o dění v regionu ze své pozice ekonomicky stabilní společnosti? A to především z pohledu podpory či sponzoringu různých subjektů?

Vždy jsme podporovali menší charitativní projekty. V letošním roce jsme se rozhodli věnovat finanční dar SOS Dětské vesničce v Karlových Varech. Tato vesnička patří mezi úplně nejstarší vesničky v České republice, má svou tradici, krásné zázemí a velmi by nás mrzelo, kdyby musela být uzavřena. Proto v této podpoře budeme pokračovat i nadále. Nově jsme se zaměřili i na rozšíření poskytovaných služeb lázeňským hostům, v některých karlovarských hotelích je jim od září k dispozici BMW Limousine service. Během roku podporujeme různé společenské akce, které obohacují sportovní a kulturní život Karlových Varů.

Zaměstnance hledáte na volném trhu nebo si je s určitým předstihem připravujete? Například spoluprací s některými ze škol v regionu.

Dlouhodobě, konkrétně už osmým rokem, spolupracujeme se Střední odbornou školou Karlovy Vary, Její žáci oboru autotronik a automechanik u nás vykonávají odbornou praxi. Od samého počátku jsou vedeni zkušenými firemními mechaniky tak, aby zvládli nejen základní technické operace, ale i odborně náročnou a specifickou práci s nejmodernějšími diagnostickými technologiemi, bez kterých se automobilová branže dnes už neobejde. Žáci mají možnost podílet se aktivně na diagnostikách a posléze i opravách, eventuálně servisních prohlídkách všech modelových řad našeho prodejního portfolia. Všichni žáci jsou z naší strany také podporováni finančně abych byl konkrétní, žáci se vzdělávají na prestižní soukromé škole, kde náklady na vzdělávání ze strany rodičů snižujeme měsíčním příspěvkem na školné ve výši 2000 korun a kapesným, které dostává žák za plnění svých povinností. Výrazně tak během studia pomáháme rodinnému rozpočtu těchto mladých lidí.

Kolik v uplynulých letech firma investovala do rozvoje a jaké jsou v tomto směru plány do budoucna?

V uplynulém roce jsme investovali více než 700 tisíc euro do přestavby a technického vybavení našeho dealerství. Část investic šla také do servisního zázemí a informačních technologií. Nově disponujeme boxem pro Aktivní příjem, který oceňují především zákazníci servisu. V příjemném prostředí spolu s přijímacím technikem jsou seznámeni se stavem svého vozu a na základě odborné konzultace se rozhodují pro navržené servisní opravy. Momentálně naše dealerství splňuje nejnovější standardy značky a patří k nejmodernějším v České republice.

Můžete přiblížit historii společnosti DyCom Group?

Právě v letošním roce slaví DyCom Group 10. výročí. Po celou dobu si společnost udržela status jediného autorizovaného servisu i prodeje vozů BMW v regionu. Naši zákazníci nás doporučují dále svým přátelům pro individuální přístup, kvalitní servis a přátelské prostředí. Nezřídka se stane, že u nás v servisu vedle BMW stojí Rolls Royce, Aston Martin nebo Porsche. Dá se říci, že jsme se stali synonymem BMW v Karlových Varech. I do budoucna je to pro nás veliký závazek vůči značce, ale hlavně vůči zákazníkům. I nadále budeme poskytovat prvotřídní servis a vycházet vstříc i těm nejnáročnějším požadavkům našich stávajících i budoucích zákazníků. Prodejce musí splnit velké množství standardů, které vyžaduje automobilka. A ta také poté jejich dodržování kontroluje. Hodnotí se přitom zvlášť prodej a zvlášť servis. Obvyklou praxí jsou takzvané tajné nákupy. Zákaznické centrum BMW si provádí i zpětnou kontrolu a oslovuje některé zákazníky s tím, jak byly s poskytovanými službami spokojeni.