Ovšem na řešení tohoto problému by však i podle odborníků mohl stačit systém využívající stávající mýtné brány.

Jeden z přemýšlivých Chebanů u elektronické verze petice totiž už myšlenku konkretizoval: „Nejsem přesvědčen, že krajská známka něco vyřeší, jednodušší řešení by bylo využít současné mýtné brány, které jsou plně funkční. Chceš na dálnici? Zajeď na pumpu, nabij si kreditem ‚krabičku', kterou používají ´kamioňáci´, a po cestě zase krabičku na nějaké pumpě vrátíš. Oni ti dají zpět zálohu a proplatí případné nevyčerpané peníze. Nebylo by to praktičtější?"

Podle krajské zastupitelky Hany Hozmanové z Chebu se rozhodně nejedná o nesmyslný způsob řešení. „Ovšem nejsem technik, ale ekonom," podotkla Hozmanová. „Zatím neumím vyčíslit, zda by pořízení a zavedení takového systému, využívajícího současných mýtných bran, nebylo příliš nákladné," dodala.

Obecně platí, že placení za dálnice a rychlostní silnice podle ujetých kilometrů je spravedlivější než paušální časové dálniční známky. „Dlouhodobé výhody pak pociťují zejména takzvaní sváteční řidiči, využívající dálnice jen několikrát v roce," vyjádřil se mluvčí mýtného systému Mýto CZ David Šimoník. „Mýtné pro osobní automobily je už realitou ve většině evropských zemí, čeští turisté ho znají nejen ze Španělska, Francie či Itálie, ale také z populárního Chorvatska.

Cheban má pravdu, že tuzemský kamionový mýtný systém lze jednoduše použít rovněž pro placení mýta za osobní vozidla, právě například pomocí malých elektronických krabiček, jako tomu je v již zmíněném Chorvatsku. „Motorista pak jednoduše nabije svou krabičku umístěnou na čelním skle, z ní se mu odečítají ujeté kilometry a zbytek buď projede příště, nebo si nechá na čerpací stanici vrátit. V České republice zatím ale mýtné pro osobní auta není podle mne blízkou budoucností," upřesnil.