Mnoha slovy, která nejdou ani napsat, častují řidiči opravu hlavního tahu na Prahu. Za ty se staví i hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný.

„Naprosto souhlasím s občany našeho regionu, kteří se na mě v poslední době obracejí s názorem, že nepovažují za nutné, aby se opravovala silnice I/6 ve směru od Andělské Hory na Karlovy Vary. Komunikace je v poměrně dobrém stavu a její opravy komplikují provoz," řekl k opravě významné dopravní tepny hejtman.

Opravu silnice však Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které komunikaci spravuje, pokládá za nezbytnou. „V roce 2011 byla zpracována Zpráva o posouzení stavu vozovky a návrh jejích oprav. Zpráva byla zpracována akreditovanou zkušební laboratoří a obsahuje popis stávajícího stavu, zdůvodnění nezbytnosti realizace akce a požadavky na technické řešení," uvádí vedoucí provozního úseku ŘSD Jiří Baloun s tím, že mezi hlavní problémy patřily ztráty asfaltového tmelu, místy hloubková koroze či místy plošná deformace.

Řidiči kromě zmatku, který zde vládne, nadávají i na špatné značení a vysoké prahy při odbočce na starou Pražskou. Zatímco prahy slíbilo ŘSD vyřešit, značení zůstane stejné až do konce oprav, tedy do 15. června. „Před započetím stavebních prací projednal zhotovitel stavby s policií Karlovarského kraje dopravní opatření, které bylo schváleno, tudíž se nepočítá s jeho dalším rozšířením," vysvětlil Baloun.

Pro některé zbytečná oprava však nebude nejlevnější. „Cena stavby je 30 497 741 korun bez DPH," uvedl Baloun.

„Je to o život, hlavně v noci se z toho stává bludiště. Vypadá to jak cvičné hřiště pro děti, jenže tady to může mít vážnější následky," postěžoval si jeden z řidičů.

Glosa Ivany Kalinové - Facelifting za třicet mega. Proč?

Že se musíme v letních měsících smířit s opravami silnic, to už je každému jasné. Rozbité komunikace vadí každému. Silničáři je ale někdy částečně zřejmě uzavírají v polobdělém stavu, či dokonce v bezvědomí. Jak jinak si vysvětlit to, co se nyní děje na výpadovce na Prahu. Úsek od benzinky Agip až k odbočce na Olšová Vrata proměnili během jedné noci v bludiště, za něž by se nemusel stydět ani král Mínos i s Minotaurem. Řidiči s auty kličkující mezi kužely po chvíli ztrácejí orientaci a prakticky nevědí, odkud jedou a kam míří. Libůstky, že při cestě od Prahy do Karlových Varů prostě neodbočíte na starou Pražskou, aniž byste neprovedli přes vyfrézovanou část dokonalý přemet i s vozem, ponechám stranou. Stejně jako laický názor, že tato komunikace tak precizní faceliftingovou údržbu za 30 mega nepotřebovala. Zatímco jinde by ty miliony dělaly na silnicích zázraky. Včera silničáři otevřeli most před Bochovem. Tak to je bezva. „Ale nejdříve si musíme rozbít auto, abychom tam dojeli," trefně a chmurně konstatoval kolega.