„Trolejbusy ale vítají tisíce návštěvníků z celého světa," napsal ve francouzských médiích Martin Danes. „Postavení trolejbusů, které byly až donedávna všechny natřené na červeno, je mnohem obtížnější v zemi, kde peníze kralují," uvádí mimo jiné článek.

„Vážně jsme se dostali až tak daleko?" podivila se Kamila Hroudová z Mariánských Lázních. „Že o tom hovoří až ve Francii, to by mě nenapadlo. Já osobně vnímám možné zrušení trolejbusů trochu rozpačitě. Trolejbusy tady jezdily už za mého mladí, ale dnes je vše o penězích. Srdce mi říká, že by z našich ulic zmizet neměly. Rozum je ale střízlivější," uvedla.

„Nevěřím tomu, že trolejbusy zaniknou," řekl František Matoušek z Mariánských Lázní. „Jsem přesvědčený o tom, že se jejich provoz sice omezí, ale v žádném případě nezmizí docela. Možná by stálo za hlubší úvahu, udělat z trolejbusů turistickou atrakci. To by podle mého byla cesta, kterou by se mohlo město ubírat," doplnil.

Elektrická trakce slouží ve městě 111 let

I internetové diskuse jsou problematiky mariánskolázeňských trolejbusů plné. „Žijeme bohužel v době, kdy na zachování něčeho zajímavé a pro město typického za cenu vysokých nákladů, vyžaduje opravdový boj," napsal jeden z návštěvníků internetového serveru.

„Peníze jsou až na prvním místě. Člověka musí štvát, když vidí, na co všechno se vydávají peníze. V tomto kontextu je opravdu smutné, že na něco, co by mohlo dotvářet kolorit lázeňského města peníze nejsou," dodal.

Trolejbusový park v Mariánských Lázních patří k nejmodernějším vozovým parkům v republice. Z devíti vozů jich je sedm nízkopodlažních. Elektrická trakce slouží ve městě 111 let.

Rozbouřené emoce si pravděpodobně uvědomuje i samotná radnice. „Do pěti let je dlouhá doba. Třeba přijede i nový typ trolejbusů," uvedl v jednom ze svých příspěvků starosta Mariánských Lázní Zdeněk Král.