Bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech Pavel Rödl uvedl, že odborníci z pražského ČVUT příčinu odhalí co nejdříve, a silničáři by tak mohli začít s opravami. „Do té doby nemá smysl nic opravovat nějakým zásadním způsobem. Znamenalo by to uzavírky, které by se za půl roku mohly opakovat, a to by řidiči nesli asi nelibě," řekl krátce před svým odstoupením Rödl.

Prozatím tedy silničáři zalili spáry asfaltem a na několika místech vyspravili vozovku záplatami. Zatím se prý nedělalo další nové zaměření, zda se spáry rozšiřují či nějaké přibyly. „Až nám ČVUT sdělí, kde je problém, můžeme začít s opravami. Víme jen, že vlastnosti materiálů jsou takové, jaké měly být. Doufám, že to budeme vědět ještě v létě," dodal Rödl.

Proč jsou na mostě praskliny, se stále zjišťuje. „Bylo odebráno deset vzorků. V laboratořích se tyto vzorky prozkoumávají," řekl technický dozor investora Jaroslav Korbelář. Jak upřesnil, zkoumá se vlastní materiál, kamenivo, asfalty nebo izolace. Poté se informace předá na ČVUT, sejde se jakési konzilium od odborníků z fakulty přes projektanta až po investora a přijmou se opatření.

Jednou z možných příčin může být fakt, že se na mostě pracovalo v zimních měsících a na jaře asfaltový povrch popraskal. Svou roli mohla sehrát i ocelová konstrukce mostu, která se možná roztahuje rychleji než na ní položený asfalt.

Úsek rychlostní silnice mezi Sokolovem a Novým Sedlem stál 2,5 miliardy korun bez DPH a řidičům začal sloužit 18. dubna. Ředitelství silnic a dálnic stavbu sice převzalo, ale pětiletá záruční lhůta začne běžet až po úplné opravě. Samotní řidiči jen nechápavě kroutí hlavou.

„Jezdím za prací do Karlových Varů a silnice je plná dopravních omezení, zvlněná a vypadá stále jako nedodělaná," říká Kamil Magát ze Sokolova. Jak upřesnil, fakt, že si celoroční známku musel koupit koncem dubna, nebude radši ani komentovat.