Nejčastějším trápením dopravců je také podle Pavla Čekana, starosty města Ostrov, které v těchto dnech založilo vlastní dopravní podnik a pro svůj vozový park taktéž shání spolehlivé řidiče, především přetlak poptávky po šoférech.

„Aktuálně klesla nezaměstnanost a kvalitních nabídek práce je tolik, že si lidé mohou vybírat. Zaměstnavatelé se předhánějí v poskytovaných benefitech a klesají možnosti, jak konkurenci přebít. Náš dopravní podnik láká řidiče především na skvělé pracovní podmínky a nový ekologický vozový park. S rozjezdem ostrovské městské hromadné dopravy bychom rádi ke stávajícím třem přijali další dva profesionály," řekl starosta.

I jednatel společnosti Ligneta, provozující autobusové linky po kraji, potvrzuje tato slova.

„Pokud chce řidič z povolání usednout za volant autobusu, je důvodem většinou čas a osobní život. Kamioňáci se vracejí na lokální a vnitrostátní linky, dle vlastních slov hlavně proto, že cestování po Evropě, stresu, nejistoty a dálnic už si užili až až, chtějí zakládat rodiny a ideálně být každý večer doma ve vlastní posteli, ne v kabině," uvedl Petr Schmid a dodal: „Dlouholetí spolehliví zaměstnanci zase odcházejí do důchodů a čerství držitelé potřebných řidičských oprávnění nemají nutnou praxi a zkušenosti, aby mohli usednout za volant autobusu, který přepravuje lidi do práce nebo děti do školy. Situace je taková, že řidiči chybí v nákladní i osobní přepravě, a to po celé republice. Bohužel se to zatím nelepší."