Tento režim bude podle primátora Petra Kulhánka platit v obchodní zóně města i v městských čtvrtích. „Nemáme přesnou evidenci stanovišť těchto stojanů. Po městě jsou rozmístěny chaoticky, lidem brání v chůzi po chodnících a leckdy i dopravě," uvedl primátor.

A dodal, že prioritní snahou radních je zlepšit vzhled města. Jako negativní příklad uvedl Vřídelní ulici, kde jsou tyto stojany snad na každém kroku. „To není dobrá vizitka," dodal Kulhánek.

V současné době má povolení k umístění poutačů šedesát sedm. Vydává se na jeden rok. „Obchodníci platí městu za zábor. Tyto smlouvy necháme doběhnout a další už neobnovíme," uvedl náměstek Jaroslav Růžička.

Doplnil, že město tak přijde o několik tisíc korun, protože jde o deset korun za metr čtverečný. Což je podle něj v tomto případě zanedbatelná částka.

Obchodníky ale město tímto striktním zákazem reklamních stojanů na ulici příliš nepotěšilo. „Je to možnost, jak na produkty zákazníky upozornit. Navíc je to levné, na drahou reklamu já nemám. Zvlášť ne v této době," uvedl jeden z námi oslovených obchodníků Jméno si nepřál zveřejnit. „Je to buzerace," dodal ale vztekle.

Pokud by ovšem zákaz porušil, a reklamní áčkový poutač na ulici postavil, porušil by obecně závazný předpis. A to už je přestupek.

Umístění reklamy v lázeňské zóně už řeší lázeňský statut, který vstoupil v platnost 1. ledna letošního roku. „Zde se například nesmí nabízet reklamní letáky, ale v této zóně platí pro obchodníky i další přísná omezení," uvedl mluvčí magistrátu Jan Kopál.

Kdy ale z domů ve městě zmizí i reklamní plachty, na nichž developeři většinou v ruštině nabízejí byty a apartmány k prodeji, to zatím není jisté. 

Podle mluvčího Kopála musí nejprve poslanci parlamentu projednat novelu zákona o reklamě a ochraně spotřebitele. „Pak může město přijmout vyhlášku, v níž jasně definuje, za jakých podmínek bude reklama přijatelná," vysvětlil mluvčí.

S tím souvisí i regulace v Karlových Varech všudypřítomných nápisů v azbuce.