Patrně nejsyrovější prostředí bez jakéhokoliv přikrášlení momentálně nabízí všem návštěvníkům novorolská porcelánka. „Lidé jdou rovnou do výroby, mezi dělníky a stroje. Vidí, jak porcelánové výrobky vznikají, mohou si na ně sáhnout. Velký úspěch má také naše porcelánová školička pro nejmenší. Počítám, že letos by mohlo továrnu navštívit přes 4500 lidí," uvedl Vlastimil Argman, generální ředitel společnosti Thun 1794. Podle něho společnost zvláštní aktivity o zvýšení návštěvnosti vyvíjet nebude. „Je to přece jen továrna se svým režimem. Ještě nějaká tisícovka přibýt může, ale pak už by to bylo provozně asi těžko proveditelné," podotkl.

Sklárna Moser má s prohlídkami už dlouholetou tradici a systematicky investuje do návštěvnického centra. Sklárna v posledních letech upravila prostranství před vstupem do areálu. Letos prošla rekonstrukcí prodejní galerie a z nevyužitého objektu vedle ní vznikla kavárna a recepce, odkud vychází návštěvnický okruh. Úpravy stály asi 20 milionů korun. Prostor před sklárnou doplnily dvě skleněné plastiky podle návrhu Lukáše Jabůrka, uměleckého ředitele sklárny. „Letos očekáváme kolem 50 000 návštěvníků. V budování prohlídkového okruhu, naučné sklářské stezky, budeme dále pokračovat. Máme ještě část pozemku k dispozici," uvedl Antonín Vlk, generální ředitel sklárny Moser.

Desetitisíce lidí zamíří ročně také do atraktivního muzea Jan Becher. Rekord tady padl v roce 2008, kdy návštěvnickým centrem v Karlových Varech proslulé likérky prošlo zhruba 65 000 hostů. „Kdyby byla z Prahy do Karlových Varů lepší cesta, tak je jich ještě více," dodal Vladimír Darebník, ředitel karlovarské Becherovky.