„Za rychlejším růstem počtu přenocování stojí výrazný nárůst příjezdů ruských turistů, kteří se v českých lázních tradičně zdržují nejdéle," Markéta Vogelová, vedoucí oddělení výzkumů a analýz CzechTourism.

V první polovině roku jich do našich lázní přijelo 46 tisíc, což představuje meziroční nárůst o 14,3 procenta. Průměrná délka pobytu v lázeňských ubytovacích zařízeních dosahovala v prvním pololetí u zahraničních turistů 8,92 přenocování na příjezd, u Rusů se tato hodnota vyšplhala až na 12,71 přenocování na příjezd. V lázních přibylo také turistů z Ukrajiny, Slovenska a některých asijských zemí. Mírně ubylo naopak hostů z evropských zemí – Rakouska, Německa, Francie či Itálie.

„Rusko a Ukrajina jsou pro české lázeňství tradičně velmi významné trhy. V minulém roce jsme proto v těchto zemích provedli podrobný marketingový průzkum, který nám umožňuje lépe zacílit naše marketingové aktivity. Pozitivní výsledky za první pololetí nás pochopitelně velmi těší," uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.

Celkem v prvním pololetí zavítalo do českých lázní 349 tisíc domácích a zahraničních hostů, což bylo o 1,6 procenta více než ve stejném období předchozího roku.

České lázně mají podle agentury CzechTourism co nabídnout a zdaleka není vyčerpána jejich kapacita. Proto bude 20. srpna spuštěna integrovaná marketingová kampaň, která by měla oslovit další potenciální návštěvníky lázní z domova i ze zahraničí.

„Probíhat bude on-line i prostřednictvím tiskových médií s cílem propagovat tři produkty – kulturní dědictví, sport a aktivní dovolenou, lázeňství a wellness a medical tourism. V oblasti lázeňství bude směřovat hlavně na české, německé a ruské turisty, v oblasti medical tourism především na klienty z Ukrajiny. „Lze tedy předpokládat, že čísla návštěvnosti lázní České republiky budou v příštím pololetí ještě příznivější," doplnila Vogelová.