Souborné vydání zásadních momentů Mišíkovy nahrávací kariéry, která kulminovala v druhé polovině sedmdesátých let, nese příznačný název Déjà vu. Písničky zde obsažené totiž pamětníkům, ale i posluchačům nové generace přicházejí na mysl každou chvíli, ať už jde o hrabětovskou Variaci na renesanční téma, nebo bluesovou dvanáctku Sladké je žít. Patří takzvaně do „zlatého fondu“ a jako takové si zaslouží náležitou péči.

Od Dylana k popu

Desky, které je možno v Mišíkově dráze považovat za sólové, znají fanoušci zpěváka a jeho proměnlivé kapely Etc… jako „jedničku“ až „čtyřku“ (nepočítáme-li oficiální název první z nich, Stříhali dohola malého chlapečka). Hudebně znamenaly mírné odpoutání se od rockového výrazu a příklon k dylanovskému folk-rocku s bluesovým základem. Pro někoho možná překvapivý obrat, ne však pro návštěvníky koncertů písničkářské party Čundrground, kterou kromě Mišíka tvořil Vladimír Merta a houslista Jan Hrubý.

Po textové stránce projevili interpret i producent skvělý čich na výjimečné autory, počínaje Josefem Kainarem, jenž se už předtím podílel na opusu Kuře v hodinkách, přes tehdy ještě málo skloňovaného „pražského beatnika“ Václava Hraběte až po Jiřího Suchého, jenž mohl tenkrát mimo své divadlo pracovat jen sporadicky.

Nestarnoucí Doteky

Suchý spojil s Mišíkem síly hned ve dvou skvělých písních: Proč ta růže uvadá a Šero v kavárně. (Dodejme, že později takto poskytl pár textů i představiteli mnohem progresivnějšího stylu Michaelu Kocábovi.)

Od třetího alba z této éry se začal folk z Mišíkova repertoáru vytrácet a vystřídal ho jakýsi elektro-pop-rock, což bylo dáno především příchodem klávesisty a skladatele Petra Skoumala. Hladký zvuk, jenž mohl zastánce zemitého hraní poněkud zklamat, však autoři vyvážili ostrými texty z dílny Jiřího Dědečka. Tak vznikl třeba nestárnoucí hit Doteky, jemuž dokonce popová tvář vysloveně sluší.

Doplnění čtvrtého CD z Mišíkova kompletu o písničky natočené v angličtině na export je spíše symbolické, ale ani tady se z produkce kapely Etc… nevytratil dobrý vkus a originalita.