A marketing bude patrně do budoucna ne nejdůležitější, ale jedinou součástí volebních kampaní. Když má velkou čáku na nejvyšší ukrajinský úřad komik, proč by do Masarykova a Havlova křesla nemohl zasednout nositel ceny pro nejhoršího moderátora?

Už v lednu hrdina z Barrandova prohlásil, že zakládá hnutí LIST, jméno Soukup si šeptaly, Smetano odpusť, i vlnky na Vltavě. Nynější rána z hmoždíře je mnohem silnější. Ředitel potřebuje reklamu pro svou televizi a pro své další firmy. Oblepil zemi plakáty a teď akci podpořil úplně zadarmo. Za čtyři roky na to nikdo nevzpomene, může s tím naložit, jak chce, nyní to smysl má.

Čistě teoreticky: Může být Soukup prezidentem? Odpověď zní ano. Podobně jako Zeman totiž ví, že Pražané uvažují jinak než zbytek země a pražští intelektuálové ještě jinak než Pražané. Soukup cílevědomě tvoří „nekorektní“ zprávy pro normální lidi, kterým se zajídá názorový diktát pražských mudrlantů. Tito lidé rozhodují volby a každý politický „piárista“ se musí zaměřit především na ně.

Bude tedy Soukup prezidentem? S pravděpodobností hraničící s jistotou lze říci, že nikoli. Nejen proto, že vystřelil příliš brzo. Budoucí prezident by totiž nemoderoval osm špatných pořadů, nýbrž jeden vynikající.

Autor je publicista a bývalý politik.

Názory zde zveřejněné přinášejí různé pohledy publicistů a osobností, ale nevyjadřují stanovisko Deníku.