Nakonec se ukáže, že film je psychologická sonda do života americké rodiny střední třídy a přetrpět se dá toliko se sebezapřením.
Miloš Zeman by mohl být šéfem hollywoodského píár. K události navýsost formální a nudné, jako je udílení metálů 28. října, dokáže mistrovsky připravit barnumskou reklamu.

Letos mu reklamní kampaň s Michalem Davidem vyšla nadobyčej. Úspěšný je však pokaždé. Troška, Hůlka, Vondráčková, nepozvaní rektoři. Režisér Sedláček nebyl dost kontroverzní, tak si v ten slavnostní okamžik místo saka natáhl mikinu.

Pokaždé se ozvou strážci „dobrých mravů“ a vyvolají veřejnou bouři. Inzerce je to o to účinnější, že nestojí reklamního mága ani korunu. Dokázal zpopularizovat zdánlivě neprodejný „film“ a sám se stal ústřední postavou. Pro jedny padouchem, pro druhé hrdinou.

Jako vždy, krom jednoho „červeného hadru“, budou ostatní vyznamenaní vážní a zasloužilí a málokdo o nich zapochybuje. Kdyby však takoví byli úplně všichni, přišel by Miloš Zeman o svou pečlivě připravenou show.

Autor je publicista