Směrnice má zároveň zavést odpovědnost za obsah, který na sociální sítě a vyhledávače umístí sami uživatelé.

Mark Zuckerberg na půdě Evropského parlamentu
Nenechte zemřít svobodu tisku, vyzývají čeští vydavatelé europoslance

Google a Facebook se během deseti let vyvinuly do podoby moderních mediálních domů, staly se agresivní konkurencí tradičních médií. Ano, jejich platformy jsou uživatelsky vstřícné a my z tradičních médií se od nich máme co učit.

Žijí ale z obsahu, který nevyprodukovaly a ani za něj nezaplatily. Nejen díky tomu si získaly pozici lídrů a kontrolují již bezmála šedesát procent trhu s digitální reklamou. Jejich růst stále více ohrožuje tradiční média, ať již papírová, nebo elektronická.

Novináři si zaslouží podobnou ochranu, jako mají například hudebníci nebo filmaři. A také si stejně zaslouží náhradu za porušení svých práv. Je dobře, že si to Evropská komise uvědomila a předložila k hlasování dokument, který pomůže nastavit rovné podmínky pro všechny. O směrnici ještě budou v červenci hlasovat všichni poslanci Evropského parlamentu.

Vyhledávač Google
Googlu hrozí obří pokuta od EU. Zneužívá monopolní postavení na trhu