Směrnice má zároveň zavést odpovědnost za obsah, který na sociální sítě a vyhledávače umístí sami uživatelé.
Google a Facebook se během deseti let vyvinuly do podoby moderních mediálních domů, staly se agresivní konkurencí tradičních médií. Ano, jejich platformy jsou uživatelsky vstřícné a my z tradičních médií se od nich máme co učit.
Žijí ale z obsahu, který nevyprodukovaly a ani za něj nezaplatily. Nejen díky tomu si získaly pozici lídrů a kontrolují již bezmála šedesát procent trhu s digitální reklamou. Jejich růst stále více ohrožuje tradiční média, ať již papírová, nebo elektronická.
Novináři si zaslouží podobnou ochranu, jako mají například hudebníci nebo filmaři. A také si stejně zaslouží náhradu za porušení svých práv. Je dobře, že si to Evropská komise uvědomila a předložila k hlasování dokument, který pomůže nastavit rovné podmínky pro všechny. O směrnici ještě budou v červenci hlasovat všichni poslanci Evropského parlamentu.