Ano

Libor Dušek, ekolog:
Po zvážení všech faktických i etických skutečností, byť s řadou výhrad, souhlasím. Kajínek byl sice lump, ale z hlediska právního mu nebylo dokázáno nic tak zcela zásadního, aby strávil zbytek života za mřížemi, své už si odseděl. 

Michael Canov, senátor a starosta Chrastavy:
Tolik vážených osob projevilo své pochybnosti o vině Kajínka (počínaje předsedou Ústavního soudu Pavlem Rychetským konče investigativními novináři Jankem Kroupou a Josefem Klímou) a tolikrát byl přitom odmítnut nový proces, že se mi zdá milost po 23 letech ve vězení (navíc se sedmiletou podmínkou, že nesmí nic provést) i pro případ, že je vinen, snesitelná (kolik jiných lumpů a vrahů dostalo nižší tresty, než je 23 let). Vždyť pro případ, že je nevinen, se jedná o hrozný justiční omyl.

Bohumil Tesař, voják z povolání v důchodu:
Podle toho, co jsem sledoval, v celé kauze byla řada nejasností. Navíc třiadvacetiletý trest, který si odseděl, je už dostatečný. Uvolní tak místo pro ty, kteří si vězení opravdu zaslouží.

Lubomír Žmolík, starosta Lipová-lázně:
Vzhledem k mnoha nejasnostem při vyšetřování a Kajínkově zarputilosti bít se o pravdu i po 23 letech věznění. Často myslím na prezidenta JAR Mandelu.

Ne

Daniel Kvasnička, správce a kazatel sboru Nového kostela Církve bratrské, Litomyšl:
Milost je teologickým pojmem. A přichází po hříchu, tedy po uznání viny hříšníkem. A milost předpokládá nějaké vykoupení, tedy nutnost, aby někdo zaplatil za to, co se stalo. Respektive zaručit, že soudci zůstane v ruce jakási náhrada za odsouzeného. Milost, odpuštění a ani pardon se tomu nemá říkat ani náhodou! To, čemu říká někdo „milost", je akcí populisty, který potřebuje povzbudit jistou skupinku společnosti, že je stále na jejich vlně úpadku. A zároveň jde o libovůli stárnoucího monarchy, který má potřebí ponížit soudy všech typů, které se mohou případně vyjadřovat o monarchově kompetenci. Jestli nyní naznačuje, že se soudy mohly mýlit, pak s klidem řekne později, že soudy nejsou kompetentní.

Pepa Lábus, hudebník:
Abych pravdu řekl, co se týče jeho propuštění, nemám úplně jasno. Naprosto ale nesouhlasím se Zemanovým odůvodněním. Mezi jeho voliči, těmi „obyčejnými lidmi", je totiž nejvíc zastánců konspiračních teorií, kterých je kolem Kajínka hodně. Takže jediným důvodem milosti je získání bodů od voličů. Hlavně ale jde o další z nekonečné série Zemanových popření sebe sama.

Tomáš Bindr, architekt:
S udělením milosti nesouhlasím. Věřím, že je v případě „Kajínek" spousta nejasností, které by si asi zasloužily nové otevření případu u soudu. Obávám se, že je to panem prezidentem načasované gesto, vytvoření zástupného tématu, aby se pozornost občanů obrátila jiným směrem než ke konání pana prezidenta ve věci současné vládní krize.

Vladimír Jindra, ředitel KD Střelnice Vrchlabí:
Myslím, že v okamžiku, kdy o vině a nevině bude rozhodovat plebiscit, dosáhli jsme konce civilizace! Samozřejmě že nevím, tisíc stránek k procesu jsem nečetl. Jsem přesvědčen, že obviněných z vraždy máme ve věznicích možná tak dalších 1500. Pojďme je tedy také pustit – pravděpodobně také popírají svou vinu. Má Kajínek štěstí, že se proslavil? Znám i jiné slavné – vinné.

Jan Pokorný, středoškolský učitel:
Pokaždé, když si říkám, že už mě pan prezident nemá čím překvapit, zjistím, jak hluboce se mýlím. S omilostněním pravomocně odsouzeného vraha samozřejmě nesouhlasím, à propos nebyl to právě Miloš Zeman, který říkal, že milosti udílet nebude?

Ondřej Polák, člen skupiny O5 a Radeček:
Protože i kdyby to bylo spravedlivé udělení milosti, nemělo by být zneužíváno pro politickou kampaň před prezidentskými volbami.