Nekonečný příběh připomínají tahanice o jeden z pilířů školské legislativy, tedy novelu zákona o pedagogických pracovnících. V minulém volebním období spadla pod stůl a teď ne a ne dospět do závěrečného čtení.
Důvod je prostý. Jde v ní o peníze, jež jsou vždy až na prvním místě. Předpis přináší kvalitativní posun vzdělávacího systému, neboť zakotvuje pozici provázejícího pedagogického mentora a adaptační období pro nováčky za katedrou. To vítají všechny profesní organizace. Spory se vedou o otevření škol lidem z praxe, ale v tomto ohledu jsem příznivcem svěžího závanu zvenčí, neboť i odborníci bez příslušného vzdělání si budou muset pedagogické minimum doplnit.

Kámen úrazu jsou platy. Všechny strany před volbami slibovaly, že ty se vyšplhají na 130 procent průměrné mzdy ve státě. A bude se to týkat nejen kantorů, ale také psychologů, sociálních pedagogů, logopedů. Tento závazek odválo rozpočtově strádající období. Částka se má týkat jen učitelů a je ve hvězdách, od jaké základny se její výše bude vypočítávat.
Je velká škoda, že právě na této normě není všeobecná shoda. Ve své podstatě je totiž přínosná a prospěla by jak učitelům, tak hlavně dětem.