Komunikace je v dezolátním stavu. V případě, že kraj silnici zrekonstruuje, je světelská radnice ochotna si ji vzít pod svoji správu. Stále totiž není dořešená otázka, kdo je jejím vlastníkem.

„Zúčastnili jsme se otevřeného jednání s krajem, kde jsme projednávali aktuální situaci a budoucnost této silnice. Z jednání vyplynulo, že by po této účelové komunikaci mohli jezdit pouze lesníci a integrovaný záchranný systém. Tento postup jsme však zamítli," uvedl místostarosta Světlé nad Sázavou Josef Hnik. Ten dodal, že než se celá situace vyřeší, silnice bude označena dopravními značkami Silnice se neudržuje. „Lidé na ni mohou vjet na vlastní nebezpečí, ale rozhodně nesouhlasíme s tím, že by se měla zcela uzavřít," zdůraznil Hnik.

Dodal, že v plánu jsou další jednání s krajem.

Podle vyjádření náměstka vysočinského hejtmana pro oblast dopravy Libora Joukla (ČSSD), probíhá v současné době řízení o omezení provozu na této účelové komunikaci. „Stanovení místní úpravy provozu zatím není vydáno, což má na starosti světelská radnice," řekl Joukl. Ten dodal, že silnice, respektive její část patřící kraji, je dlouhodobě vyřazena ze silniční sítě, a s její celoroční údržbou se tedy nepočítá. „V případě zájmu o případný převod na jiného vlastníka jsme připraveni i bezúplatně komunikaci převést," pokračoval Joukl.

Kraj také nedávno na základě intervence europoslance Tomáše Zdechovského (KDU-ČSL) provizorně opravil nejkritičtější úseky a největší výmoly. V Beneticích žije pětadvacet obyvatel, hlavně starých lidí, kteří jsou často odkázaní na pomoc druhých. „Pravidelně sem dojíždí například geriatrická sestra a vozy záchranné služby. Výjimkou nejsou ani kamiony, které sem dovede navigace, jako nejkratší cestou z Ledče nad Sázavou do Světlé nad Sázavou," uvedla předsedkyně osadního výboru v Beneticích Květa Pejcharová. Ta podotkla, že podél silnice nejsou příkopy, a voda tak teče po silnici. „Kraj nás dlouhodobě přehlíží. Ta silnice přeci musí někomu patřit," konstatovala již dříve Pejcharová.

Povrch komunikace byl naposledy opraven v roce 1988 a od té doby bylo provedeno jen několik oprav vymletých děr. V současnosti je silnice v kritickém stavu. Bylo proto nezbytné snížit nejvyšší povolenou rychlost na třicet kilometrů za hodinu, což celou situaci ještě zhoršuje. Dojezd sanitních vozů tak může být v zimě více než 40 minut.