Ta spojí okresní město s obcí Šmolovy. Povede podél silnice I/38 a havlíčkobrodská radnice počítá s tím, že první cyklisté na ni vyjedou už letos. Uvedl to radní Libor Honzárek.

„Výstavba více než jednoho kilometru dlouhé cyklostezky je sice administrativně rozdělena na dvě etapy, a to v úsecích Havlíčkův Brod – odbočka na Občiny a dále pak na Šmolovy, ve skutečnosti ale bude postavena naráz. Rozpočtové náklady přesahují deset milionů korun, předpokládáme ale, že vysoutěžíme cenu nižší," řekl Honzárek.  Ten v této souvislosti dodal, že město bude usilovat o zisk dotace z Fondu dopravní infrastruktury.

Výstavbě šmolovské cyklostezky doposud bránily i nevypořádané majetkové vztahy. „Naše jednání s Ministerstvem obrany ČR o převodu potřebných pozemků do vlastnictví města byla úspěšná. Část jsme jich získali darem, část odkoupíme," doplnil starosta města Jan Tecl.

Stávající síť cyklostezek v Havlíčkově Brodě čítá zhruba šest kilometrů. Cyklostezky vedou většinou podél řeky Sázavy, jsou také lokalizovány v odpočinkové zóně lesoparku Vlkovsko v severní části městského katastru.

Připomeňme, že další výrazný krok k výstavbě prvního úseku cyklostezky učinila také radnice v Chotěboři. Ta se totiž definitivně rozhodla, že cyklostezka povede lesním úsekem podél silnice číslo II/345 do Bílku, a opustila tak původní variantu využití někdejší vojenské železniční vlečky.

„Zdlouhavá jednání s Ministerstvem obrany nevedla k danému cíli," konstatoval tajemník chotěbořské radnice Jiří Fišera. V současné době probíhá v Chotěboři územní řízení. Zvolená „silniční" varianta ovšem bude finančně náročnější a komplikova-nější. „Musíme v ní zohlednit i ochranné pásmo silnice druhé třídy a současně i několika přírodních koridorů, které tímto lesním úsekem procházejí," vysvětlil Fišera.

Radost cyklistům udělali i v Ledči nad Sázavou. Na sklonku loňského roku tam v lokalitě Podhájí zprovoznili necelé dva kilometry cyklostezky, která vede kouzelnými sceneriemi Posázaví.