Zároveň pověřili ředitele školy Pavla Rafaje, aby do 20. března odevzdal na radnici souhrnnou zprávu o průběhu šetření šikany a o přijatých nápravných opatřeních. „Ředitel má dále průběžně informovat vedoucího Odboru školství, kultury a tělovýchovy Městského úřadu Pelhřimov Bohumila Kovandu o situaci ve třídě, kde byly sociálně patologické jevy řešeny, a také má věnovat zvýšenou pozornost prevenci sociálně patologických jevů," informovala o výsledku středečního jednání rady města mluvčí pelhřimovské radnice Alexandra Knapová.

Radní při svém rozhodování vycházeli z dokumentů, které měli k dispozici. Podle slov pelhřimovské mluvčí bylo vyšetřování šikany zahájeno neprodleně poté, co se třídní učitelka o problému dozvěděla od pracovníků Pedagogicko – psychologické poradny Pelhřimov. „Škola úzce spolupracovala s pelhřimovským Odborem školství, kultury a tělovýchovy, uskutečnil se rozhovor s agresory, oběti byla poskytnuta ochrana, konaly se schůzky s rodiči, zasedla výchovná komise a pedagogická rada školy. Případ prošetřila i Česká školní inspekce," popsala Knapová.

Ředitel Základní školy Krásovy domky již dříve uvedl, že v důsledku šikany vedení školy přistoupilo k režimu, který označil za policejní. „Na škole panuje naprosto nestandardní atmosféra. Žáci jsou pod neustálým dohledem. Každý jejich pohyb, každé pošťouchnutí hlídáme. Ve třídách, na chodbách, dokonce i na záchodech držíme dozory. Bude trvat dlouho, než se vše vrátí k normálu," řekl Pavel Rafaj.

Komunitní kruh

Alexandra Knapová dodala, že škola se řídí Školním programem proti šikanování, jehož cílem je vytvořit ve třídách bezpečné, respektující a spolupracující prostředí. „Konkrétně ve třídě 2.A funguje vrstevnický program, jehož součástí je například práce s dětmi v komunitním kruhu," uvedla pro představu mluvčí.

O šikaně mezi sedmiletými dětmi se vedení školy dozvědělo zhruba v polovině ledna. „Během vyšetřování vyšlo najevo, že za ní stojí pět chlapců. Ve spolupráci s poradnou jsme se rozhodli, že agresory potrestáme ředitelskými důtkami," sdělil již dříve Rafaj.
Také doplnil, že šlo o netradiční případ, kdy pětičlenná skupinka chlapců různě ubližovala ostatním spolužákům. „Jeden klouček vše sledoval a velice intenzivně to vnímal a prožíval. Bál se až tak, že nechtěl chodit do školy," nastínil Rafaj s tím, že poznamenaný chlapec přestoupil na jinou školu.