Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečná křižovatka v Jihlavě má novou vizi kruhového objezdu

Jihlava - Už dvanáct let se jihlavská firma Jipocar angažuje v tom, aby nebezpečná křižovatka u Tří věžiček mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem na silnici I/38 byla bezpečnější.

26.6.2012
SDÍLEJ:

Inženýři navrhli u Tří věžiček spirálovité řešení křižovatky. Jeho podstatou je nepravidelný půdorys a zdvojení jízdních pruhů ve směru od Jihlavy. Auta by do křižovatky najížděla v samostatném jízdním pruhu na Střítež a Havlíčkův Brod. Auta od AntonínovaFoto: Deník

Ředitel společnosti Petr Prokop věří, že udělali další významný krok, který projektu pomůže. Na krajském úřadu v pondělí představil úplně novou studii, podle níž je nejvhodnějším řešením z hlediska bezpečnosti spirálovitý kruhový objezd. „Nyní máme novou vizi, která splňuje všechny limity a parametry až do roku 2040. Tato jistota u předchozích studií chyběla," poukázal na největší přednost nové studie Prokop. Podle něj je spirálovitý objezd lepším řešením než instalace semaforů. „Světla neřeší bezpečnost. Chceme o stupeň lepší řešení a i to je důvod, proč se v tom angažujeme," podotkl Petr Prokop. Šéf Jipocaru by považoval za úspěch, kdyby se křižovatku povedlo přebudovat do dvou let.

Nejnovější studii vypracovala Dopravně inženýrská kancelář z Hradce Králové. Její závěry ještě musí projít odborným posouzením na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokud k ní nebudou výhrady, může se začít reálně uvažovat o stavbě.

Podle Marie Tesařové z ŘSD ve Velkém Beranově jde o investici zhruba třiceti milionů korun. Petr Prokop má optimističtější představu. Peníze a složité vlastnické vztahy jsou ale hlavní překážkou v celém projektu.

Podle vedoucího jihlavského odboru dopravy Josefa Kodeta na tom může celý projekt zkrachovat. „Jako město se nebráníme podílet určitou částkou na financování akce, ale nemůžeme být hlavním investorem. Podle mne by to měl být Kraj Vysočina a ŘSD," míní Josef Kodet. ŘSD ale dává od začátku nepokrytě najevo, že s financováním nechce mít nic společného.

Náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl si myslí, že hlavní břemeno financování by měla nést Jihlava a Střítež. „Jihlavští úředníci povolili výstavbu průmyslové zóny bez dostatečného zázemí, takže by to měli být oni, kdo by se měl snažit o nápravu," poznamenal Libor Joukl. Před časem bývalý ministr dopravy Vít Bárta navíc řekl, že pro stát není tato křižovatka prioritou. „Nová jednání vnímám jako posun a doufám, že se podaří tento projekt dotáhnout do konce," svěřil se Deníku ředitel Jipocaru Petr Prokop.

Autor: Roman Martínek

26.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Legenda, osobnost, kamarádka. Tenisové hvězdy šokovala smrt Jany Novotné

/INFOGRAFIKA/ Wimbledon, rok 1998. Jana Novotná padla na kolena, její ruce vylétly k nebi a oči jí zalily slzy. Slzy štěstí, na rozdíl od těch, které na olysalém pažitu All England Clubu prolila pět let předtím. Od památného wimbledonského triumfu jedné z nejlepších českých tenistek všech dob už sice uplynulo hodně vody, na svěžesti vzpomínek to ale neubírá. 

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Do dětských domovů loni přišlo přes patnáct set dětí. Jejich počet klesá pomalu

Do dětských domovů se loni dostalo 1559 dětí, kterým nebyly ještě ani tři roky. Počet v posledních letech klesá jen pomalu. Neubývá ani takzvaných kojeneckých ústavů. Zatím je zrušil jen Zlínský kraj. Vyplývá to z údajů Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR (ÚZIS). 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT