Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nepřehlednou křižovatku nahradí kruhový objezd

Okříšky - Vše nasvědčuje tomu, že výstavba kruhového objezdu v centru Okříšek na hlavní silnici mezi Třebíčí a Jihlavou je na dobré cestě. Vedení městyse v těchto dnech obdrželo aktuální podobu projektové dokumentace. Ta řeší především připomínky dopravní policie a městyse k předchozímu návrhu.

2.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavla Mrázková

Byl doplněn odstavný pruh při odbočování z Masarykovy ulice na Nádražní, což umožní zastavení vozidel zásobování pro restauraci U mušketýrů i pro cukrárnu.

Na protilehlé straně je upravené řešení rohu ulic Nádražní a B. Němcové, nyní se komunikace v žádném místě nepřibližuje k obytným domům, naopak zelený pás odděluje domy i chodník od silnice. Bezbariérová úprava chodníků pak umožní pohyb vozíčkářům nebo špatně pohyblivým lidem. Bezpečnějším se stane i přechod přes Nádražní ulici, přijíždějící auta zpomalí řešení se středovým ostrůvkem.

Projedou i kamiony

Častým dotazem je, zda kruhovým objezdem projedou kamiony. To se v současnosti simuluje pomocí speciálního počítačového programu. Výsledky zatím naznačují, že bude třeba další, kostkami dlážděný pruh. Z projektu byly vypuštěny i přechody pro chodce na Masarykově a Jihlavské ulici. Předpokládá se, že po zbourání knihovny výrazně ubude chodců směřujících na tuto stranu, městys proto s vypuštěním přechodů souhlasil.

Kdy se začne stavět, není jasné. „Snahou naší i Kraje Vysočina je datum zahájení stavby sdělit co nejdříve. Záležet bude na rychlosti stavebního řízení a případných komplikacích při jeho projednávání. Pokud by se podařilo v letošním roce vydat stavební povolení, mohla by výstavba v příštím roce proběhnout, ze strany kraje je pro to podpora," říká starosta Okříšek Zdeněk Ryšavý.

Vybudování nového kruhového objezdu vítá i řidič Ladislav Sobotka z Třebíče, který za volantem dodávky najezdí mnoho kilometrů: „Aut jezdí čím dál tím více a kruhové objezdy dopravu zrychlují a zpřehledňují. Myslím si, že kruhový objezd v centru Okříšek by dopravě pomohl, já jsem pro. Jenom bych si přál kruhový objezd u Jednoty v třebíčském Týně, bydlím nedaleko a doprava tam je opravdu nepřehledná."

Ovšem kruhový objezd není jedinou figurkou na šachovnici okříšské dopravy.

Definitivní podobu dostává projekt rekonstrukce autobusového nádraží, jejímž výsledkem budou tři stání s krytými zastávkami a vedle toho oddělené parkoviště pro 35 osobních vozidel. V současné době se dokončuje projektová dokumentace, při které hrály výraznou roli složité dopravní předpisy.

„Naplnění všech požadavků vede k tomu, že zdaleka nepůjde o jednoduchou akci typu nakreslíme pár čar na asfaltu a bude to, ale o finančně docela náročný projekt. Ovšem situace s parkováním v centru Okříšek je neúnosná a musíme ji řešit, auta parkují, kde se dá i nedá," zmínil starosta Ryšavý.

Obchvat ve hře

Stavbou přímo zásadní pro snížení dopravního zatížení Okříšek je obchvat městyse na silnici II/405, hlavního tahu mezi Třebíčí a Jihlavou Vzhledem k důležitosti situace požádal starosta o společné jednání na krajském úřadu, které by mělo proběhnout v březnu.

„Na jednání nejdeme s požadavky, ale se snahou najít nejvhodnější řešení pro trasu obchvatu. Míč je totiž na naší straně o potřebě obchvatu se v Okříškách sice mluví, co si pamatuji, ale doposud ho ani nemáme v územním plánu, což je základní krok. Nechceme ale dělat jen nějakou čáru na mapě, ale skutečně trasu, která se bude moci začít připravovat projektově i majetkově a v nějakém rozumném časovém výhledu také stavět," řekl starosta a dodal, že na jednání chce také otevřít i otázku přeložky silnice III/4057 vedoucí do Přibyslavic, po které jezdí velké množství kamiónů do přibyslavické průmyslové zóny, a bez řešení této silnice samotný obchvat pomůže jen částečně.

Starosta Okříšek se vyjádřil i k problémům, které projekt kruhového objektu přináší: „V Okříškách vždy řešení dopravy vyvolává emoce a střet názorů. Bylo tomu tak v minulosti u varianty průtahu, je to nyní u kruhového objezdu a jsem přesvědčený, že jednoduché nebude ani budoucí rozhodnutí o trase obchvatu. Rozdílné názory jsou i ve veřejnosti, proti jsou především obyvatelé bydlící v okolí křižovatky. Jejich obavám rozumím, nicméně ze zkušeností vím, že ochrana životního prostředí je dnes na takové úrovni, že by neumožnila stavbu, která by jeho stav zhoršovala. A z hlediska plynulosti dopravy a hlavně bezpečnosti včetně chodců je navržené řešení jednoznačně posunem vpřed."

Tadeáš Mahel

Autor: Redakce

2.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Miliardář Soros převedl většinu svého zbylého jmění na Fond otevřené společnosti

Investor George Soros převedl 18 miliard dolarů na jím založenou síť neziskových organizací Fond otevřené společnosti, která je podle mediálních ohlasů druhou největší filantropickou grantovou skupinou v USA. Částka představuje většinu odhadovaného Sorosova jmění.

Evropský soud: minimální výška coby podmínka pro přijetí k policii omezuje ženy

Požadování téže minimální výšky pro muže i ženy, ucházející se o práci u policie, je pro ženy diskriminující. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie.

Merkelová začala jednat o budoucí německé vládě. Její pozice je oslabená

Německá kancléřka Angela Merkelová podnikla ve středu první zkusmé kroky k vytvoření nové spolkové vlády. Potenciálně obtížná jednání by měla vést ke vzniku národní koalice konzervativců (CDU/CSU), svobodných demokratů podporujících podnikání (FDP) a Zelených. Kancléřka má ale oslabenou pozici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení