Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silo zřejmě půjde k zemi, silnice by byla moc drahá

Jihlava – Bývalé obilné skladiště v Jihlavě zřejmě nakonec půjde k zemi. Vedení Jihlavy zde totiž plánuje vybudovat silnici, která povede od jihlavského městského vlakového nádraží ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici.

27.1.2016
SDÍLEJ:

Silnice, ilustrační foto.Foto: Deník, Agentura VLP

I když má silo svoji historickou hodnotu, varianta, kdy by auta bývalé obilné skladiště objížděla, je podle náměstka primátora pro úsek rozvoje města a územního  plánu města Vratislava Výborného (ČSSD) příliš složitá. „Tuto věc teď budeme výrazně řešit. Odkoupením sila se teď  budeme nepochybně zabývat, ta varianta, kdy by se silo objíždělo by byla nesmírně obtížná, je tam velký spád," potvrdil Výborný. Verze, která navrhuje vést silnici tak, aby silo nemuselo jít k zemi, je dvakrát dražší. A to i při odečtu nákladů na demolici. Verze, kdy by se silo zbouralo, počítá s investicí kolem dvaceti milionů korun.

Odkoupení a následné zbourání sila se vedení radnice začalo zabývat v souvislosti s vybudováním vysokorychlostní tratě přes Jihlavu, což by znamenalo také vybudování dopravního terminálu na jihlavském městském vlakovém nádraží.  „Nechci vzbuzovat nějaké naděje, ale zdá se mi, že postup prací na přípravě vysokorychlostní železnice poměrně akceleruje. Začátkem února budeme mít další jednání, projektant nám bude upřesňovat další záležitosti. Nechci předbíhat, ale z toho vyplývá, že terminál by měl být připraven na zavedení vysokorychlostní tratě," vyjádřil se náměstek primátora s tím, že Správa železniční a dopravní cesty se vyjadřuje v tom smyslu, že jihlavské městské nádraží je pro ně jedna z největších priorit. „Ohyzdná budova by měla být zrekonstruována tak, aby vyhovovala možnosti pro přemístění autobusového nádraží. Bude zde tedy bufet nebo toalety,"  řekl Výborný.

Součástí terminálu je také vybudování nových silnic. Jedná se o jednu propojovací, která povede od budovy městského nádraží až k Feroně. „Tam by měla být kruhová křižovatka, tedy v podstatě až u přivaděče," přiblížil náměstek.
Druhá silnice by měla řešit propojení na druhou stranu, čili od městského vlakového nádraží na ulici Havlíčkova právě přes zmiňovanou budovu bývalého obilného skladiště.

Autor: Redakce

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
4 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
4 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT