Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Školáci z okrajových částí Jihlavy
 se do midibusů nemohou vejít

Jihlava – Ve spojitosti s nasazením nových midibusů, které do některých okrajových částí Jihlavy zajíždějí zhruba čtrnáct dní, se vyskytly první komplikace.

16.10.2012
SDÍLEJ:

Midibus. Ilustrační foto.Foto: Deník/ Zuzana Musilová

Lidem vadí, že v dopravních špičkách je v midibusech nedostatek místa. Největší problémy mají školáci. „Autobus využívají při přepravě hlavně děti a ty nejsou nadšené, že na nejvytíženější spoje – o půl osmé ráno směr centrum a ve tři odpoledne směr Popice – je zrovna nasazený tento malý typ. Mají tam málo prostoru. Naopak o víkendech jezdí velký autobus, 
a ten někdy bývá prázdný," uvedla Olga Hlochová z Pístova.

Nasazení nových midibusů řešil nyní i výbor občanského sdružení Jihlava – Pístov. 
„Na základě domluvy na výboru chci tento týden podat podnět na úpravu a přehodnocení nasazování autobusů," doplnila Hlochová.

Problémy s novými midibusy potvrdila i cestující z Popic. „Hodně lidí v Popicích se nad tímto nelogickým systémem podivuje, mělo by se s tím něco dělat. Ale jinak samotné cestování midibusy je bez problémů, je pohodlné," řekla cestující.

Midibusy jezdí do konce roku ve zkušebním provozu. Na Dopravním podniku města Jihlavy zatím žádný příval stížnosti nezaznamenali. „Je pravda, že se jedna maminka ozvala, že děti mají problémy. Uvidíme, až se k nám podnět 
z Pístova dostane. Na lince do Popic děláme průběžné průzkumy a kapacita midibusů by podle všeho měla být dostačující. Počet cestujících hodně kolísá, kapacita 30 cestujících ale bývá dosažena jen zřídka," popsal situaci technický náměstek Jaroslav Šetek.

Midibus byl přitom nasazen speciálně na linku číslo 7. „Midibus sice vypomáhá třeba na lince číslo deset, ale běžně na této lince jezdí jeden typ autobusu, nelze je nějak moc prostřídávat," vysvětlil Šetek. Dodal, že klasický autobus, který na lince 7 jezdí o víkendu, pendluje během dne také na některých dalších linkách, a to i tam, kde bývají spoje hodně vytížené. Midibus ho proto nahradit nemůže.

Cestující z dotčených okrajových částí Jihlavy by se podle Šetka mohli po Novém roce dočkat navýšení počtu spojů. „Uvažuje se o tom, že okolo třiadvacáté hodiny by jezdil nový spoj na lince číslo 4 z Hruškových Dvorů přes Henčov do Heroltic, posílení spojů v dopoledních a večerních hodinách by se měli dočkat i v Popicích," uzavřel náměstek.

ZUZANA MUSILOVÁ

Autor: Redakce

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT