Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svratečtí se lepších silnic nedočkají

Svratka - Zrekonstruovaných krajských silnic II/354 a II/343 se v příštím roce ve Svratce s největší pravděpodobností nedočkají. Minimálně ne v takové míře, jakou předpokládali.

19.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Petr Šimr

„Náměstek hejtmana Kraje Vysočina Libor Joukl, v květnu navrhl zařazení opravy obrusné vrstvy krytu krajských silnic II/354 a II/343 v intravilánu města na rok 2016. Jenže pak jsme se dozvěděli, že silnice rekonstrukci v tak velké míře nepotřebují. A že bude stačit je jenom potáhnout takzvaným mikrokobercem, respektive dvanácti až patnáctimilimetrovou vrchní vrstvou. Taková „kosmetická úprava", protože tomu se rekonstrukce říkat nedá, je podle mého názoru zbytečné vyhazování peněz a nám ta změna udělala čáru přes rozpočet," vyjádřil se starosta Svratky František Mládek.

Tři miliony korun

Svratečtí totiž s příslibem rekonstrukce krajských silnic ve městě chtěli ještě před tím prostřednictvím Svazu vodovodů a kanalizací Žďársko nechat opravit dosluhující vodovodní sítě, které pod komunikacemi vedou. To by ale pro město znamenalo finanční spoluúčast asi tři miliony korun, s nimiž původně v rozpočtu nepočítalo.

„Když se ale pak ukázalo, jak se věci mají, bylo už pro nás zbytečné spěchat a narychlo shánět peníze nebo si na vodovod brát úvěr," vysvětlil Mládek. Vodovodní sítě v ulicích Libušina, Palackého, Pláňava, Táborská a 9. května jsou v některých částech ještě původní z roku 1954 a již na hranici životnosti, přičemž vykazují časté poruchy. Budou ale muset ještě nějakou dobu vydržet.

Přislíbenou rekonstrukci silnic procházejících Svratkou v květnu potvrdilo i vedení Kraje Vysočina, a to za předpokladu, že krajský rozpočet na příští rok bude v „dobré kondici". Aktuálně oprava silnic ve Svratce už tak jistá není. Ani jaká případně bude použita technologie.

„V plánu máme zařazenou silnici II/343 z hranic kraje na křižovatku se silnicí II/350. Technologie opravy bude určena podle dopravního zatížení silnice a reálných finančních prostředků. Pokud budou dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, opravíme silnici až do Svratky," informovala o záměrech Kraje Vysočina krajská mluvčí Jitka Svatošová.

Svratecký starosta je podle svých slov přístupem kraje značně zklamán. „Podle mého názoru je džentlmenská dohoda více než smlouva, ale bohužel, kraj to ze své pozice nedodržel. Na základě tohoto slibu jsme narychlo vložili sedmdesát tisíc korun do projektu na rekonstrukci vodovodů, ale je zase pravda, že ten se nám nakonec neztratí. Připomíná mi to známé pořekadlo, slibem nezarmoutíš," konstatoval Mládek.

Opravy se ale ve Svratce uskuteční postupně, po několika etapách. „Nejdříve necháme opravit vodovod zřejmě jenom v Táborské ulici, kde je nejvíce poruch, a další peníze vložíme spíše do zasíťování nových stavebních parcel," dodal starosta Svratky František Mládek.

Autor: Redakce

19.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5 11

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT