Objížďka zcela uzavřeného úseku šest set dvojky povede přes Martinice, Křižanov, Ořechov a Osovou Bítýšku. Původní sedmikilometrová trasa se tak protáhne na více než čtyřiadvacet kilometrů. „Lidé, kteří od nás jezdí do práce do Velkého Meziříčí, budou mít možnost jezdit zkratkou přes Petráveč. To je taková menší spojovací cesta, kterou se to dá objet," prozradil starosta Jabloňova Pavel Švec.

Kratší cestu budou moci kromě řidičů osobních aut využívat také autobusy. „Domluvili jsme se, že autobusovou dopravu tam také pustíme. Ale nechceme, aby nám po této komunikaci jezdily nákladní automobily, cesta by se tak úplně zničila," vysvětlil Pavel Švec. Provozovatelé nákladní dopravy – zásobování, si mohou požádat o výjimku. „Pustíme tam i některé náklaďáky, ale pouze na povolení obce. Bude se to týkat především místních podnikatelů nebo vozidel zemědělského družstva," podotkl Pavel Švec. Ostatní nákladní doprava bude muset využít objízdné trasy. „Pokud budou jezdit po silnicích, kde mají zákaz, budeme nuceni kontaktovat policii," nechal se slyšet jabloňovský starosta.

Uzavírka silnice druhé třídy číslo 602 bude začínat u Velkého Meziříčí a končit těsně před Jabloňovem. Podle velkomeziříčského starosty Radovana Necida jde o trasu, kterou někteří řidiči využívají jako objížďku dálnice D1, což se nyní děje v souvislosti s opravovaným dálničním úsekem u Lhotky. „Vždy, když neznalí pracovníci rozhlasových dopravních relací navedou řidiče, aby úsek objeli přes Velké Meziříčí, registrujeme ve městě významné dopravní komplikace. To se od 1. dubna ještě zmnohonásobí plánovanou uzavírkou silnice do Jabloňova. Proto také apeluji na dopravní zpravodajství českých rádií, aby těmito návody nezpůsobovali lidem větší problémy, než je pomalé popojíždění na dálnici," nechal se slyšet starosta Radovan Necid.

Velké Meziříčí ale čeká ještě další dopravní omezení a to konkrétně v ulici Karlov. Omezení souvisí s výstavbou kruhového objezdu u čerpací stanice Slovnaft na křižovatce se silnicí vedoucí do Dolních Radslavic. Stavba bude probíhat za plného provozu, řízení dopravy bude řešeno pomocí semaforů. Položení finálního povrchu, které je plánováno na měsíc srpen, bude doprovázet dvoudenní víkendová uzavírka. „Obyvatelé města i jeho návštěvníci nebudou tentokrát uzavírkou postiženi tak, jako při loňské velké opravě Karlova a Sokolovské," potěšil řidiče starosta Radovan Necid. Jistý problém budou ale podle jeho slov představovat řidiči, kteří z jakéhokoliv důvodu opustí dálnici směrem na Brno a pokusí se ji objet po místních komunikacích. „To ovšem znamená, sjet z dálnice, postát si na semaforech, pokračovat do centra města a odbočit na Martinice a Křižanov. Skutečně je to nepraktické a zdlouhavé," připomenul velkomeziříčský starosta.

Mnohem větší komplikace, než návštěvníkům Velkomeziříčska, přinesou objížďky místním obyvatelům a to zejména těm, kteří musí denně jezdit po objízdné trase do zaměstnání. „Nic s tím nenaděláme, silnice se opravit musí. Je sice nepříjemné, že to bude trvat tak dlouhou dobu, ale budeme to muset nějak vydržet," konstatoval Pavel Švec.