Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Pardubic pojede vlak rychleji. O devět minut

Hradec Králové - Krajina za okénkem rychle ubíhá, auto stojí, zatímco na přejezdu blikají červená světla a před ním stojí kolona vozů. Dostat se do práce, školy nebo na výlet z Hradce do Pardubic a opačně už bude brzy rychlejší.

25.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Stulír Drahomír

Pomalu ale jistě totiž končí zdvoukolejnění trati v úseku od Opatovic nad Labem do Stéblové. Stavbaři by měli koleje dokončit v říjnu.

„Provoz na obou kolejích bude zahájen 31. října, drobné stavební práce budou pokračovat až do konce listopadu, ale už bez vlivu na dopravu. Na stavbě zbývá dokončit podchod v obci Čeperka a Pohřebačka, dokončit rekonstrukci mostů a trakčního vedení na 1. koleji," potvrdil Marek Illiaš, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (ŠZDC).

Osobní i spěšné vlaky pojedou o devět minut rychleji než před modernizací. „V novém jízdním řádu se počítá s jízdní dobou spěšných vlaků mezi krajskými městy 17 minut, osobní pojedou 21 minut," vysvětlila Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.

Cestující se tak do konce roku už nemusí obávat delších výluk, jako tomu bylo loni na začátku školního roku. Do prosince by měly být maximálně jednodenní.

Úprava přejezdů

Vyšší rychlost vlaků přináší také větší riziko pro řidiče automobilů. Na trati je více než desítka železničních přejezdů, ne všechny ale mají závory. Některé by se měly dočkat modernizace.

„Pro tratě s maximální rychlostí do 160 kilometrů za hodinu jsou povoleny klasické úrovňové přejezdy, zabezpečené buď výstražnými světly, nebo závorami. Součástí modernizace trati, je i modernizace zabezpečovacího zařízení," dodal Illiáš. Zabránit by se tak mohlo podobným nehodám jako před 12 lety, kdy na přejezdu v Březhradu srazil vlak projíždějící městský autobus. Zemřeli tehdy čtyři lidé. Na přejezdu později přibyly závory a kamery.

Dvě koleje by měly v budoucnu spojit obě krajské metropole. Za modernizaci zaplatí SŽDC téměř miliardu korun, na financování by se měla podílet i Evropská unie.

Ani řidiči nemusí zoufat. Ředitelství silnic a dálnic uvažuje o zvýšení rychlosti na čtyřproudé silnici mezi Hradcem a Pardubicemi. V budoucnu se zde bude legálně jezdit až 110 kilometrů za hodinu.

Autor: Jan Pruška

25.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Alí Fajád

Vyšetřování únosu Čechů v Libanonu skončilo. Policie případ odložila

Geniální tvůrce Hledá se Nemo čelí obvinění. Rád se objímal s děvčaty

Po více než 20 letech se kolegyním jednoho z nejlepších animátorů od dob Walta Disneyho Johna Lassetera podařilo obvinit ze sexuálního obtěžování. Jeho femistické kolegyně o něm totiž uvedly, že se rád objímal s ženami. Ve firmě Pixar mu prý přezdívali "Objímač“ (Hugger). Geniální animátor a režisér se podílel na filmech jako Hledá se Nemo, Toy Story nebo Příběh brouka.

Z kotle unikal plyn. Snahy záchranářů o oživení muže byly v Břeclavi marné

Okolnosti smrti staršího muže prověřují od středy policisté v Břeclavi. Obyvatel tamní Hřbitovní ulice podle dostupných informací zemřel kvůli plynu unikajícímu z kotle. Zachranáři se jej pokoušeli oživit, ale marně.

Oklamal arbitra, dostal stopku. Anglie poprvé trestá simulanta

/VIDEO/ Štvou vás teatrální pády, jimiž si fotbalisté chtějí vymodlit faul a třeba i penaltu? Nejen v Česku, ale i v Anglii bylo na začátku tohoto ročníku zavedeno nové pravidlo: za oklamání arbitra může přijít stopka. A teď mají na ostrovech (míněno v Premier League) prvního hříšníka. Stal se jím Oumar Niasse.

AKTUALIZOVÁNO

Šéfem Sněmovny byl zvolen Vondráček. V tajné volbě získal 135 hlasů

/PŘÍMÝ PŘENOS/ Předsedou Sněmovny zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě získal 135 hlasů. Hlasovací lístky si vyzvedlo 197 poslanců. Proti Vondráčkovi se sešlo 14 hlasů, další dva byly neplatné. Dalších 46 poslanců svůj hlas neodevzdalo. Sněmovna také rozhodla, že bude mít pět místopředsedů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT