Královéhradecký kraj dokonce v tomto týdnu vydal vyjádření, že se opraví delší úsek, než se původně předpokládalo. Silnice II/310 je důležitou přístupovou komunikací do Deštného v Orlických horách. Na úsek, jehož rekonstrukce již byla vysoutěžena za 32,6 milionu korun, by měla navázat další etapa.

Vyhlášení veřejné zakázky na její realizaci schválila na své schůzi Rada Královéhradeckého kraje. Náklady by neměly přesáhnout 22 milionů korun. Práce na obou etapách mají začít letos v červnu. Hotovo by potom mělo být v září tohoto roku.

Finance díky česko
-polské spolupráci

„Budeme usilovat o zajištění spolufinancování z operačního programu česko-polské přeshraniční spolupráce. Rekonstrukce obou úseků je totiž zahrnuta do projektu na zlepšení dopravní obslužnosti v oblasti Bystřických a Orlických hor,“ řekl náměstek hejtmana a krajský radní pro oblast regionálního rozvoje, grantů a dotací Otakar Ruml.

Úsek vybraný pro druhou etapu opravy měří půl druhého kilometru a prochází zastavěnou částí obce Deštné v Orlických horách. Ačkoli ani další silnice v Orlických horách nejsou v nejlepším stavu, změnu potřebuje především zhruba tříkilometrový úsek závěrečného klesání silnice v obci, ten je totiž plný výmolů, a právě jeho by se oprava měla týkat. O který konkrétní úsek silnice do Deštného se jedná, přiblížila starostka Deštného Alena Křížová již dříve: „Jde o úsek od úhoru, což je křižovatka ze směrů od Deštného, od Plasnice a od Sedloňova směrem dolů do Deštného. Tato etapa by měla končit v Deštném na křižovatce nedaleko čerpací stanice."

Starostka podle svých slov vyjádření Královéhradeckého kraje vítá a má z něho radost. „Těší mě, že by se mělo s opravou začít," prozradila. Náměstek hejtmana a radní pro oblast dopravy Karel Janeček vysvětluje, jak by měla oprava probíhat. „Dojde k odfrézování původní části vozovky a pokládce nového dvouvrstvého asfaltobetonového krytu. Součástí stavby budou i opravy odvodnění a opěrných zdí a také osazení nových svodidel. Na závěr bude obnoveno a doplněno svislé i vodorovné dopravní značení."

Omezení, které by stavba řidičům přinesla, by podle informací Rychnovského deníku mohlo snížit rozdělení prací. Opravovat by se měly úseky dlouhé půl kilometru.

Provoz by byl sveden vždy do jedné poloviny komunikace. Úplná uzavírka by tedy mohla být ve hře jen při finální pokládce vrstvy vozovky, a to jen na dobu nezbytně nutnou. Silnice dělá vrásky na čele především řidičům a motocyklistům. Hlavně motorkáři se shodují, že je pro ně úsek plný výmolů nebezpečný.