Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik staví 'domeček' pro elektrobusy, pojme jich až 25

Hradec Králové - Zatím tříčlenná „rodinka" elektrobusů brázdící krajskou metropoli se do budoucna zřejmě rozroste. Alespoň s tím počítá hradecký dopravní podnik, který už chystá místo dalším dvaadvaceti ekologickým vozům.

20.5.2015
SDÍLEJ:

Elektrobus Dopravního podniku města Hradec Králové.Foto: archiv DPmHK

„Pustili jsme se do oprav odstavné plochy pro autobusy, kterou pro delší životnost autobusů plánujeme také zastřešit. Bude mít kapacitu 56 míst, z toho 25 bude uzpůsobeno případným elektrobusům," potvrdil náměstek ředitele dopravního podniku Vladimír Pejřil. Obří investiční akce podniku vyjde na 58 milionů korun a skončit by měla na podzim letošního roku.

S nákupy případných elektrobusů už to ale tak žhavé nebude. Vladimír Pejřil upozorňuje, že jejich pořizovací cena velkému „ekologickému utrácení" zatím nepřeje. Jeden totiž přijde na 10 až 12 milionů, za což by byly dva standardní autobusy na naftu. „Určitě ale o ně budeme usilovat. Elektrobus je totiž doslova předurčen do města. Je daleko méně hlučný, neprodukuje žádné emise. Na jedno nabití najede 150 až 160 kilometrů a případný servis je takříkajíc na dosah ruky," říká Pejřil.

Ne všude elektrobusy nadchly, Pardubice nakoupí trolejbusy

Hradec Králové - Východočeská metropole přitom v „elektrobusové" hromadné dopravě patří v republikovém měřítku mezi průkopníky. V porovnání s jinými českými městy je na tom lépe snad jen Ostrava.

V Praze nepřesvědčily

Elektrobusy už tam cestující vozí několik let, převážně ale v rámci výzkumného programu. Celkově uvažují ekologicky – už letos chtějí docílit toho, aby až celá třetina jejich vozového parku jezdila na alternativní pohon.

Hradec zatím vlastní elektrobus jeden, zbylé dva má zapůjčené na dobu neurčitou. Jejich zkušební provoz má za sebou také Praha, tam se ale příliš neosvědčily, hlavnímu městu především nestačí jejich dojezdový limit.

Obměna za 400 milionů

V Pardubicích zase jejich zavedení několikrát plánovali, nakonec to vypadá, že místo nich pořídí ekologické vozy MHD za 400 milionů. Mezi nimi i bateriové trolejbusy, které ujedou až deset kilometrů bez trakčního vedení.

Autor: Michaela Zumrová

20.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT