Nastalo ve Dvoře Králové u technických služeb bezvládí? Řídí lidé instituci sami?

Ale ne, Jan Horsák dál zůstává ředitelem organizace, činnost jeho podřízených ale veřejnost nově může díky internetové aplikaci efektivněji korigovat. Program s názvem Hlášení závad, dostupný přes webové stránky města, totiž slouží k oznamování nedostatků na veřejném prostranství a majetku.

Občané Dvora Králové díky aplikaci mohou vedení města upozornit například na nefunkční veřejné osvětlení, nebezpečný strom, rozbité lavičky, černé skládky, výtluky na městských ulicích nebo závady na chodnících. Součástí hlášení nedostatku může být i doplňující fotografie a návrh na zlepšení problému.

„Je to nová služba pro občany. Lidé nemusí nikam běhat, nic neplatí a rychle se dočkají také zpětné vazby," řekl ředitel královédvorských technických služeb Jan Horsák.

Internetová aplikace dává podněty pro činnost technických služeb

Aplikace, která slouží k lepší komunikaci s městskými institucemi, se okamžitě dočkala využití. Vedení města i technických služeb se díky hlášení dozvěděla například o nevyvezeném kontejneru na sklo v Raisově ulici, o propadlém chodníku v Alešově ulici nebo o chybějícím víku na kanálu v ulici Zátopkova.

OKAMŽITÁ ZPĚTNÁ VAZBA

Lidé se díky aplikaci Hlášení závad dočkají prakticky okamžité zpětné reakce od kompetentní osoby. „Po úpravách provedených ve Valové uličce se zpracovává architektonický návrh mobiliáře a oplocení. Součástí budou také lavičky," odpověděla například mluvčí úřadu Miroslava Kameníková na otázku, zda by mohly být do nově zrekonstruované Valové uličky v centru města umístěny lavičky.

„Lidé v aplikaci vidí, jestli už na problém nebylo poukázáno, což je výhoda i pro nás. Kvůli jednomu problému nyní už třeba nebudeme muset řešit patnáct telefonátů," nachází další výhody aplikace ředitel technických služeb Dvora Králové Jan Horsák. „Navíc lidem snadno můžeme i argumentovat, když poukazují na problém, který vyřešit nemůžeme, protože je majetkem někoho jiného. Lidé vědí, že jejich podněty neházíme do koše," dodal.

APLIKACI POUŽÍVÁ TAKÉ VRCHLABÍ

Dobrou zkušenost s využíváním aplikace mají už ve Vrchlabí. Zdejší radnice ji provozuje zhruba rok. „Město nemůže mít v ulicích tolik lidí, kteří by si všimli úplně každého nedostatku. Místní, kteří se v dané lokalitě pohybují pravidelně a závadu denně vídají, nám i díky tomuto systému mohou pomoci s jejím odstraněním. V našem zájmu je, aby závady na webové aplikaci nevisely dlouho a mohli jsme oznámit nápravu a opravu," řekl například před časem Pavel Řehák, tajemník městského úřadu ve Vrchlabí. „Aplikace slouží k řešení drobností," upozorňuje tajemník.

Aplikace funguje jako interaktivní mapa. Lze v ní vyznačit místo, kde se problém nachází.