Počínaje čtvrtečním rozhodnutím 
o brexitu se píší nové dějiny Evropské unie. Spojené království je první zemí, která se odpojila od EU a rozhodla se jít svou vlastní cestou. Otázkou však zůstává, 
jak se toto rozhodnutí promítne do ekonomiky evropských států, včetně České republiky.

Více otázek nežli odpovědí

Významnou měrou s partnery z Velké Británie spolupracuje automobilka Škoda Auto.  Jak se tedy Brexit  promítne do ekonomiky přední tuzemské firmy?

„Respektujeme výsledek referenda o EU, přičemž i nadále budeme úzce spolupracovat s našimi britskými partnery. Na našem vztahu k nim se nic nemění. Momentálně je ještě příliš brzy na to, abychom mohli vyhodnotit případné dopady na aktivity podniku. Škoda auto  je firma s mezinárodní působností na více než sto trzích po celém světě, proto má dobrou pozici k tomu, aby se přizpůsobila měnícím se ekonomickým a politickým podmínkám,"  uvedl Tomáš Kubík z tiskového odboru automobilky.

Vážněji vidí Brexit v královédvorské firmě Juta. 
„Je to pro nás špatná zpráva. Podle prvotních propočtů nás odchod Velké Británie 
z Evropské unie bude stát desetinu obratu, tedy asi padesát milionů korun," řekla Deníku ekonomická ředitelka Juty Marie Čermáková s dodatkem, že případná další spolupráce a vývoz do Velké Británie bude podmíněn dalšími dny a informacemi z finančního trhu.

Nejisté situace si jsou vědomi i ve firmě Ella-CS, která se zabývá vývojem zdravotnických prostředků: „Velká Británie je naším hlavním odběratelem a věříme v to, že vzájemná spolupráce bude pokračovat 
i nadále," uvádí vedoucí marketingu a obchodu Martin Bartyzal.   (pv, kr)