Zkráceně to znamená: z Hradce musí jeho parta doveslovat do Prahy. Cesta je rozvržená na sedm částí, první etapa se konala v sobotu. Dvacet sedm kilometrů zvládly lodě za tři a půl hodiny.

Jaká byla první část cesty?
Z Hradce jsme vyrazili v jedenáct, v Pardubicích jsme byli asi s půlhodinovou přestávkou přibližně ve tři. To znamená tři a půl hodiny času na vodě.

Potkal vás nějaký zádrhel?
První kritický moment byl jez ve Vysoké, tam jsme přenášeli. Pak jsme potkali pár stromů. Pod Vysokou je řeka úzká, má od dvanácti do sedmnácti metrů. Ne lodi jedeme pozadu, musíme se pořád otáčet. Bylo to celkem rychlé, řeka tekla.

Proč pořádáte tuto akci?
Jeden bývalý veslař říkal, že největší koncentrace mužské síly je na osmě. Mně dalo veslování kromě fyzické síly i morální vlastnosti. Díky němu mám celoživotní práci. Sport odvede mladé lidi od negativ současné civilizace. Ve veslování nerozhodují rozhodčí, ale jen vaše schopnosti a trochu příroda.

Vaše cesta má sedm etap. Která bude nejsložitější?
Ta druhá, z Pardubic do Kolína je to skoro šedesát kilometrů.

Od soutoku až 
pod Vyšehrad
Sedm etap má cesta, kterou hradečtí veslaři absolvují v příštích dnech. Z Hradce se vydali do Prahy, přesně pod Vyšehrad.
18. 5.: Hradec – Pardubice, 27 kilometrů.
23. 5.: Pardubice – Kolín, 56.
24. 5.: Kolín – Nymburk, 30.
25. 5.:  Nymburk – Brandýs, 25.
26. 5.: Brandýs – Mělník, 26.
31. 5.: Mělník – Kralupy, 28.
  1. 6.: Kralupy – Praha, 27.