Nové řešení křižovatky Resslovy s Průmyslovou ulicí chystá magistrát města. Opravit by se měl přechod, ale také zprůjezdnit Průmyslová ulice směrem z centra, kde jsou nyní zábrany a vozidla zde neprojedou.

„Město podporuje prioritní požadavek Komise místní samosprávy (KMS) Střed města a to rekonstrukci přechodu v Resslově ulici. Chceme, aby zde došlo ke zvýšení bezpečnosti. V minulosti tady byla celá řada vážných nehod," vysvětlil Jindřich Vedlich, náměstek primátora.

Hradeckému deníku potvrdil, že magistrát uvažuje také o otevření Průmyslové ulice.

„Zadali jsme studii, která bude řešit celé dopravní křížení. Také hledáme vhodné místo pro zastávku městské hromadné dopravy na Smetanově nábřeží. Po ní místní volají a chybí tam," dodal Vedlich. Vyřešit se musí také napojení křižovatky s objektem, kde sídlí městská i státní policie. V minulosti už křižovatka vozům sloužila ve všech směrech.

KMS ale zatím ke zprůjezdnění křižovatky stanovisko nevydalo. „Podle mého osobního názoru k propojení musí dojít v případě, že bude realizována výstavba  kapacitních garáží v Průmyslové ulici.  Občané, kteří zde bydlí, ale logicky s touto alternativou nesouhlasí. Chápu je, ale situaci musí posoudit kompetentní lidé," uvedla Ivana Bezdíčková, předsedkyně KMS Střed města.

Na třídě Karla IV. chtějí parkovat pod zemí

Parkování automobilů v okolí třídy Karla IV. v centru Hradce Králové.Otevření křižovatky v Resslově ulici souvisí s připravovanou rekonstrukcí třídy Karla IV.  Té by v době rekonstrukce ulevila od dopravy a v Průmyslové ulici by mohl také stát případný parkovací dům. Vozidla by tak mohla přijet a vyjet rovnou do Resslovy ulice.

Právě problém s parkováním trápí místní obyvatele 
i obchodníky. Jedna varianta rekonstrukce by znamenala úbytek parkovacích míst. Ze stávajících 225 parkovacích míst by jich totiž měla zbýt téměř jen polovina.

Ve hře je také návrh „vyhnat" vozidla pod zem.  „Tuto variantu komise upřednostňuje. Je nadčasová a v duchu evropských měst, důležitým faktem rovněž je, že umožňuje parkování pro větší počet vozidel," vysvětlila Ivana Bezdíčková, předsedkyně KMS Střed města.

Podle ověřovací studie využití podzemních garáží pod třídou Karla IV. od architekta Jana Čížka by mělo vzniknout  222 nových parkovacích míst. „Mám rád jednoduché věci a zde se jednoduché řešení přímo nabízelo. Celé těleso třídy je nasypáno, vnuklo mi to tedy myšlenku, že by násypy šlo znovu vytěžit a vybudovat podzemní garáže v místě, kde to lidé potřebují," předesílá architekt.

Podzemní část by byla určena zejména rezidentům, devadesát nadzemních stání by sloužilo hlavně zákazníkům restaurací a obchodů i invalidům. Na jedné straně by se do jednopodlažního objektu vjelo, na druhé vyjelo. Pak by na třídě neubyla parkovací stání.

Dopravně by ulice byla řešena podobně jako je nyní, počítá se i s cyklostezkami či s více zeleně.