Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Měření ukáže, o kolik se odchýlila cyklostezka u Orlice

Kostelecko – Nedávno dokončená cyklostezka podél řeky Orlice se potýká se stejným problémem jako ta z Opočna do Dobrušky. I zde se finální poloha v krajině vzdálila původním plánům.

24.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv/Deník

Rozsah nepřesností se ale teprve ukáže. „V současnosti probíhají měření, která ukáží, o jak velký problém se jedná. Přesné závěry budeme znát asi až za měsíc," prozradil Petr Vondráček, starosta Čestic, který byl jedním z hlavních iniciátorů výstavby bezpečné cesty pro cyklisty i pěší.

Na nic se ale nečeká a představitelé zapojených obcí již začali vyjednávat s vlastníky dotčených pozemků. S největší pravděpodobností totiž bude nutné jejich vykupování. O jeho rozsahu ale nechtěl Petr Vondráček spekulovat.

„V úvahu přichází buď výkup pozemků ze stany obce, v jejímž katastru se cyklostezka odchýlila od stanovené trasy, nebo uzavření smlouvy o vzniku věcného břemena. Dával bych ale přednost kupní smlouvě," poznamenal dále starosta Čestic.

Na tento problém se přišlo při zajišťování geodetického zaměření a u podobných staveb se prý nejedná o zase tak mimořádnou událost.

To dokazují i nedávné zkušenosti z Opočna, kde se vinou stavební firmy cyklostezka také o kousek odchýlila. Stavbyvedoucí se totiž nedržel přesného vyměření v projektové dokumentaci, ale vycházel z trasy původní komunikace, kterou tato stavba zčásti využila.

„Dodavatel stavby přijal za toto pochybení plnou zodpovědnost a přislíbil potřebné pozemky vykoupit na vlastní náklady," řekl v únoru letošního roku Štěpán Jelínek, starosta Opočna, s tím, že město tehdy vypomohlo staviteli zprostředkováním jednání s vlastníky i snahou některé potřebné pozemky směnit za jiné ve vlastnictví města.

Kdo ponese náklady  v případě cyklostezky na Kostelecku, se má ale teprve ukázat. „Jakmile budeme vědět o všech problémech, které se vyskytly, zjistíme, kdo je za ně zodpovědný. V tuto chvíli se tak nedá říct, zda to budou náklady pro obecní rozpočty, projektanta nebo stavební firmu," uzavřel Petr Vondráček, který upozornil, že všechny záležitosti okolo cyklostezky musejí být dořešeny ještě v letošním roce.

Stavbu přitom provázely problémy už od samého začátku. V průběhu prací se ukázaly některé chyby v projektu. Špatné podloží v úseku u častolovického nádraží si vyžádalo zhutnění podkladu. Změny si vyžádaly také větší nároky na bezpečnost u závodu firmy Orsil.

Autor: Michal Friček

24.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
7 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Přepočet středočeských hlasů povede ke změně volebních pravidel

Musí se udělat něco pro zlepšení, pokud nechceme přestat tvrdit, že ve volbách své zástupce demokraticky vybírají občané. Takový signál – a to s vysokou naléhavostí – vyslalo v neděli veřejné jednání Nejvyššího správního soudu v Brně (NSS). Ten na základě stížnosti voliče přepočítával preferenční hlasy na kandidátkách ODS v polovině Středočeského kraje – v 915 okrscích ze 625 obcí a měst. Těch má kraj celkem 1144.

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT