Rozkládá se na 5604 hektarech v severovýchodním výběžku náchodského okresu. Ve městě žije okolo sedmnácti set stálých obyvatel, které čeká 10. a 11. října při komunálních volbách nelehké rozhodování, koho si zvolit do vedení města. Občané budou mít možnost na výběr z 55 kandidátů, kteří jsou zástupci pěti stran a sdružení. Kdo ale bude ten pravý, aby splnil jejich přání, to je zatím velká otázka.

S blížícími se komunálními volbami se množí i řada názorů obyvatel města, na co by se noví zastupitelé měli zaměřit a co by měla být po volbách jejich priorita. Všude se najde problémů dostatek. Na jednom se ale téměř všichni obyvatelé dotázaní Deníkem shodli jednomyslně.

„Vedení města stále pro zlepšení kvality života ve městě něco dělá. Za poslední čtyři roky udělalo hodně práce, ale pořád se některé nedostatky najdou. Jedná se především o příjezdovou cestu od nádraží do města. Nejen, že se na ni ničí podvozky automobilů místních obyvatel, ale je to i špatná vizitka pro tisíce turistů, kteří do této lokality jezdí. Řešení ale asi nebude tak snadné, protože to není místní komunikace. Dalším problémem je nemožnost solení silnic v zimních měsících, které se občas stávají nesjízdnými," uvedl jeden z dotázaných Luděk Groh.

Potvrdil to i pan Pavel, který tuto silnici označil za katastrofální. To dotázaná paní Růžena, žena ve středních letech, si zase stěžovala na dopravní spojení.

„V létě, kdy je turistická sezóna, jezdí vlaky z nádraží přes Teplice na Adršpach každou chvíli. Jakmile však sezóna skončí, je to problém. Když přijedete na nádraží, máte dvě možnosti. Buď musíte dost dlouho čekat na autobus, který vás do města odveze a nebo se pěšky vydat po křivé dlážděné cestě, kde není chodník. Je to takový adrenalin a pro starší lidi dosti náročné," uvedla. Že tento problém existuje, potvrdila i Zdena, která s ní na náměstí diskutovala.

Otázky na tělo kandidátům na starostu v Teplicích nad Metují

1. Jak konkrétně chcete řešit dopravu ve městě?

2. Co konkrétně je vaší prioritou ve městě?

MILAN BRANDEJS
Starostové a Nezávislí
starosta
1. Za všechny uvedené problémy je odpovědný někdo jiný. Z pozice radnice na tyto problémy často upozorňujeme, oficiálně žádáme a prosíme o jejich rychlé řešení. Rekonstrukce silnice, která nás všechny trápí, má rozpočet mnoho desítek milionů korun a je velmi složité přesvědčit kraj, aby připravený projekt zrealizoval. Nedostatečná návaznost vlakových spojů je problém, který se podařilo vyřešit alespoň v turistické sezóně. Na málo využívané spoje bychom museli připlácet, a to si z rozpočtu města nemůžeme dovolit. Chemickou údržbu jsme po kraji požadovali už vícekrát, ale nepodařilo se nám přesvědčit ochranu přírody, že ochrana lidských životů stojí nad zájmy ochrany přírody, které samozřejmě závažně škodit nechceme.

2. Hlavním úkolem je spokojenost většiny spoluobčanů, což se snažíme řešit už více jak deset let a jsme připraveni v nastoleném trendu pokračovat.

ANNA VÁLKYOVÁ
Nezávislí 2014
učitelka
1. Vzhledem k tomu, že jsem už po několikáté členkou zastupitelstva, troufám si tvrdit, že vedení města usiluje už několik let o opravu této komunikace z nádraží do města. Bohužel se na ni nenašly peníze, silnice je totiž majetek kraje. Autobusové či vlakové spojení opět je město až tím druhým vzadu. Rozhoduje se o tom, zda spoj pojede či nikoliv podle vytíženosti, mimo sezonu je vytíženost malá. Město by muselo doplácet a na to obce peníze opravdu nemají. Chemická údržba silnic je velký problém pro CHKO. Město žádalo o solení alespoň komunikace Lachov-Adršpach. Bohužel se nepodařilo přesvědčit ochranu přírody. Drobní živočichové, květena kolem silnic je nad lidský život.

2. Po případném zvolení je hlavní prioritou spokojenost spoluobčanů. Ať už se jedná o odpadové hospodářství, osvětlení města a obcí, úklid silnic, kulturní a sportovní vyžití nejen dětí a mládeže, ale i dospělých a seniorů.

JAROSLAV MARTINEC
KSČM
konstruktér
1. Stav příjezdové komunikace se v minulosti řešil několikrát. Bohužel vlastníku komunikace se stále nedaří vyčlenit na tuto akci finanční prostředky. Město bylo a je připraveno na financování chodníku podél této komunikace. Bude nutné vyvolat další jednání s vlastníkem. K zlepšení dopravní obslužnosti lze jedině vyvolat jednání o zavedení mezivlaků v exponovaných časech i mimo sezónu. Je to otázka případného spolufinancování ze strany města. Prolomit zákaz solení komunikací v zimním období se už několikrát v minulosti nepodařilo. Proto bude nutné tuto údržbu provádět intenzivněji klasickými prostředky.

2. Aktivně se podílet na práci zastupitelstva. Pokračovat i nadále v rozvíjení podpory cestovního ruchu. Zpracovat koncepci řešení provozu skalního města, autokempu a ostatních pronajímaných zařízení v majetku města. Vlastní provozování těchto zařízení by mělo pro město přínos finanční.

PETR METELKA
Svornost
státní zaměstnanec
1. Už několik let se současný starosta i zastupitelé snaží prosadit opravu této komunikace, a vždy se tato otázka zastaví na finanční částce za tuto opravu. Pokračoval bych v jednání s hejtmanem a snažil se ho přesvědčit o důležitosti zmíněné komunikace. Nedělá dobrý dojem ani na přijíždějící návštěvníky města. Hlavně je to ostuda SUS Královéhradeckého kraje, který tuto komunikaci spravuje. Nejen občané Teplic mají problém s dopravou z hlavního nádraží. Také dostupnost Zdoňova a Dědova je velice špatná. Je důležité přesvědčit dotčené orgány a se situací něco dělat. V otázce solení komunikací nezbývá nic jiného, než opět bojovat s úřady o povolení aspoň částečného solení, případně o úplné zrušení jeho zákazu.

2. Hlavním prioritou v případě mého zvolení by byl další rozvoj města ve prospěch občanů města a přidružených obcí. Řešení je v současné době v maximálním využití dotačních programů.

EVA MALÍKOVÁ
Tepličtí patrioti
učitelka ZŠ
1. Špatný stav komunikace bych řešila žádostí o dotace z evropských fondů. Více vlakových spojů důraznější žádostí a vyjednáváním s tvůrci jízdních řádů a solení silnic se Správou CHKO Broumovsko a Správou a údržbou silnic. Pokud ale vím, zimní solení je v naší oblasti problém, protože jsme v ochranném pásmu spodních vod a navíc vozovky na zimní solení nejsou ani uzpůsobeny. Zavedení solení by znamenalo další ničení silnic. Je to takový začarovaný kruh.

2. Hlavní mou prioritou je ochrana životního prostředí (už v minulosti jsem stála v čele odporu proti snaze v našem městě vybudovat spalovnu průmyslových odpadů), rozvoj turismu a hlavně zadržení turisty v našem městě na více než pár hodin, kdy si prohlédne skály. Máme exkluzivní životní prostředí, ale neumíme ho prodat. Zkusila bych přitáhnout peníze na zvelebení města a vytvoření dalších možností vyžití pro turisty.