Zatím příznivější situace směrem k cyklistům – tak zní plány magistrátu týkající se podjezdu pod železniční tratí směrem do Kuklen. Územní plán už bude zřejmě odvážnější, počítá s rozšířením až o jeden pruh,  prohloubením a stezkou pro cyklisty a chodce.

„V současné době děláme sondy stěn, nevíme, jakým způsobem jsou založené. Pak bychom chtěli směrem do centra zahladit současných několik schodů na chodníku, aby cyklisté mohli pohodlně kolo vést a za podjezdem opět nasednout, stejně jako je to na druhé straně," předestřel prozatímní změny náměstek primátora Jindřich Vedlich. Úpravy by měly stát v řádech statisíců a hotovo by mohlo být za rok a půl.

Představy architektů, kteří pracují na územním plánu,  jsou již odvážnější. „Počítáme s rozšířením kuklenského podjezdu," potvrdil Tomáš Vymetálek, spolutvůrce územního plánu. Úpravy by šly zřejmě ruku v ruce s plánovanou stavbou obchodního centra Aupark u Koruny, které dopravu zahustí. Původně se uvažovalo o odvedení dopravy nově vybudovaným podjezdem  v místech, kde je restaurace u Švagerků. „Tam by to zřejmě bylo obtížné, tunel by měl několik set metrů a už by byl problém dostat tam cyklisty a chodce, přikláníme se spíš k variantě rozšíření stávajícího podjezdu," řekl Vymetálek. Podjezd by mohl být podle plánů o osmdesát centimetrů hlubší a přibyl by v něm jeden jízdní pruh. Po obou stranách by byly cyklostezky a chodníky. „Ten prostřední pruh by byl variabilní, podle provozu," plánuje architekt. „Podjezd je přece jen brána do Kuklen, zasloužil by si rekonstrukci i dobré osvětlení," dodal. Zatím  je projekt ve fázi studie.

Procházet podjezdem v noci je nepříjemné kvůli slabému osvětlení. Také se tam občas zaklíní nákladní vůz jehož řidič nerespektuje dopravní značení. „Děje se to tak dvakrát třikrát do roka. Bohužel nám řidiči poškodí vedení pro trolejbusy a my to musíme opravovat," potvrdil František Meduna z hradeckého dopravního podniku.