Je to stavba nebo není? Palčivá otázka, o níž se už více než půl roku dohaduje magistrát s krajským úřadem. Řeč je o reklamách na přípojných vozících, které vedení města v červnu zakázalo, krajský úřad ale zákaz odmítl. Podle něj jde totiž o stavbu a nelze proto vůči ní postupovat jako k nedovolenému reklamnímu zařízení.

„S tímto názorem se magistrát neztotožňuje. V pochybnostech o tom, zda něco je či není stavba, rozhoduje výhradně stavební úřad a ten potvrdil, že se o stavbu nejedná," říká mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková.

Kraj se nevyjádřil

Vyjádření stavebního úřadu město předalo už v listopadu kraji. Jenže vyrozumění doteď nepřišlo. „Strážníci další porušení zákazu předávají dále přímo krajskému úřadu. Do doby, než příslušný orgán rozhodne, ale není cesta, jak vozíky z těchto míst odstranit," dodává Vlčková.

Krajský úřad podle své mluvčí Martiny Götzové podněty od městské policie přezkoumal. Došel však k závěru, že vozíky spadají pod stavební zákon a tudíž se na ně nařízení města nevztahuje.

„V pochybnostech, zda se v případě vozíku s reklamou jedná o stavbu či nikoli, je rozhodující, že zařízení o celkové ploše větší než 8 metrů čtverečních se považuje za stavbu pro reklamu," tvrdí mluvčí. A reklamy na kolečkách přes 8 metrů mají.

Firmy mají zmatek

Ze zákazu nezákazu mají největší zmatek jejich provozovatelé. „Když město reklamu na vozících zatrhlo, tak jsme ji odstranili. Ale pak jsme ji zase vrátili. Teď čekáme, jak dopadne konečné rozhodnutí," vyjádřil se pro Deník zástupce společnosti Billboardy na kolech, která má svou plochu (nyní lákající na Královský ples) umístěnou u křižovatky Mileta.  Zdaleka však nejde o jediný vozík. Stojí tu ještě další čtyři, po celém městě jich jsou zhruba dvě desítky.

Reklam na přívěsných vozících se chtělo město zbavit už v červnu
Velké poutače umístěné na přívěsných vozících, panelech nebo na jiném nákladu sloužícím pro instalaci reklamy zakázal na veřejných místech magistrát loni na začátku června. A to hlavně kvůli stálým stížnostem lidí i obchodníků, kterým vadilo nejen to, že jsou nevzhledné, ale také že často překážejí ve výhledu řidičům. „Nemůžeme dopustit, aby se z města stalo postupně odkladiště velkorozměrových reklam na vozidlech," zdůvodňoval nutnost zákazu tehdejší náměstek primátora Martin Soukup.