Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba míří k cíli. Vlaky už jezdí po nové koleji

Hradecko - Práce na zdvoukolejnění trati v úseku od Stéblové do Opatovic nad Labem se blíží ke svému závěru. Nová kolej je položená, ale dělníci úsek vyklidí až na konci listopadu.

19.5.2015
SDÍLEJ:

Práce na zdvoukolejnění železniční trati Hradec Králové - Pardubice.Foto: Deník/ Michal Fanta

Na zhruba osmikilometrovém úseku železniční trati mezi Hradcem a Pardubicemi se už cestující několik dní vozí po nové koleji. Nyní se práce přesouvají na „starou" kolej. Její rekonstrukce potrvá do konce listopadu, žádné další výluky v plánu nejsou. „Pro cestující to znamená ten samý režim cestování jako dosud. V místě probíhajících prací budou vlaky jezdit sníženou rychlostí na 50 kilometrů za hodinu," upřesňuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Bláto potrápilo dotčené obce

Modernizace úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi podle něho probíhá podle schváleného harmonogramu. Menší problémy se vyskytly pouze v souvislosti s vyšší prašností, či s pohybem těžkých nákladních automobilů, což ale žádné zdržení nepřineslo. Stavba také několikrát čelila kritikám dotčených obcí, které si stěžovaly na bláto a hluk. Na rozbitou a znečištěnou komunikaci například opakovaně upozorňovala starostka Čeperky.

Na dokončený úsek by v budoucnu mělo navázat vybudování druhé koleje z Opatovic do Hradce a také ze Stéblové do Pardubic. Obě etapy jsou ale zatím pouze „na papíře". „Zdvoukolejnění je ve stádiu před zadáním zpracování přípravné dokumentace pro územní řízení včetně posouzení vlivu stavby na životní prostředí a zadání záměru stavby," vysvětluje Illiaš. Zjednodušeně řečeno: Realizace obou staveb je prozatím hudbou vzdálené budoucnosti. Podle SŽDC se s ní počítá nejdříve v roce 2019, investiční náklady zatím známy nejsou.

Rychlejší jízda? Lidé si ještě počkají

Kdy budou mezi krajskými městy nataženy obě koleje a vlakové soupravy se tu proženou slibovanou závratnou rychlostí 160 kilometrů za hodinu, zůstává velkým otazníkem. Zrychlení na nyní opraveném úseku se do celkové doby jízdy promítne jen minimálně, lidé si tak na kratší cestování ještě pár let počkají.

„Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, tak se její přínos blíží nule," naznačil už dříve náměstek pardubického hejtmana pro dopravu Jaromír Dušek.

Modernizaci provádí od června loňského roku firma Skanska, téměř miliardu za ni zaplatí SŽDC, na jejím financování by se měla podílet i Evropská unie.

Autor: Veronika Skřivanová

19.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Miliardář Soros převedl většinu svého zbylého jmění na Fond otevřené společnosti

Investor George Soros převedl 18 miliard dolarů na jím založenou síť neziskových organizací Fond otevřené společnosti, která je podle mediálních ohlasů druhou největší filantropickou grantovou skupinou v USA. Částka představuje většinu odhadovaného Sorosova jmění.

Evropský soud: minimální výška coby podmínka pro přijetí k policii omezuje ženy

Požadování téže minimální výšky pro muže i ženy, ucházející se o práci u policie, je pro ženy diskriminující. Rozhodl o tom Soudní dvůr Evropské unie.

Merkelová začala jednat o budoucí německé vládě. Její pozice je oslabená

Německá kancléřka Angela Merkelová podnikla ve středu první zkusmé kroky k vytvoření nové spolkové vlády. Potenciálně obtížná jednání by měla vést ke vzniku národní koalice konzervativců (CDU/CSU), svobodných demokratů podporujících podnikání (FDP) a Zelených. Kancléřka má ale oslabenou pozici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení