Obec totiž prodej pozemků už dlouho podmiňuje požadavkem stavby mostu přes dálnici rozšířeného o pruh pro cyklisty. Kraj a město by se v memorandu měly zavázat k tomu, že rozšíření mostu zaplatí. Náklady na rozšíření se odhadují na pět až deset milionů korun.

Obec Stěžery požaduje most s cyklostezkou, s níž však Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako budovatel dálnice v projektu nepočítá.

„Stavbu dálnice nechceme brzdit, ale chceme se bezpečně dostat přes dálnici," řekla místostarostka Stěžer Jana Černá. Řešení navržené v trojstranném memorandu, že rozšíření mostu zaplatí kraj a město, pokládá za přijatelné.  „Celou situaci by to mohlo vyřešit," řekla.  ŘSD by se podílelo  pouze na nákladech projekčních prací.

Dálnice D11 ve směru od Prahy zatím končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Loni stavbaři zahájili stavbu posledního úseku do Hradce, ten by měl být hotový v létě roku 2017. Stěžerské pozemky jsou důležité pro pokračování stavby dálnice směrem ke křižovatce u ČKD a dál na Jaroměř.