V jeho rámci seznámili žáky nejen s historií budovy, ale 
i s významnými osobnostmi, které se procházely tytéž chodbami, kterými nyní chodí studenti.

Wikipedii vyměnili za archiv a muzeum

Jedná se o velice ojedinělý projekt, který nemá 
v jiných školách obdoby. Studenti jsou již od počátku školního roku rozděleni 
do jednotlivých skupin 
a je jim přiděleno téma, kterému se pod vedením vyučujícího věnují.

Při dohledávání informací a potřebných materiálů se pak nespoléhají na internet, ale vyráží přímo 
do terénu. To oceňuje i jedna z koordinátorek projektu Hana Dušková. „Dnešní studenti jsou zvyklí si veškeré informace vyhledávat na internetu a používat neověřené zdroje, jako je například wikipedie. Tomu jsme se vyvarovali a žáci 
tak museli vyrazit do terénu. Informace získávali 
v muzeích, archivech či prostřednictvím rozhovorů 
s lidmi, kteří se danou tématikou zabývají," vyzdvihuje klady projektu vyučující Hana Dušková.

Skepticismus vystřídalo nadšení

Studenti prvních ročníků, kterých je ve škole sto padesát, se intenzivně věnují nejen shánění materiálů, ale v neposlední řadě proměňují učebny v salóny, v nichž přednáší o svých tématech.

„Na začátku projektu byli žáci skeptičtí, odtažití a nejčastější otázkou bylo: „Kdy už půjdeme domů?" Postupem času se však situace zcela změnila. Když přípravy vrcholily, žáci se vyučujících ptali, zda-li mohou do školy přijít ráno 
o hodinu dříve. Zatímco 
v lavicích by pro ně výuka těchto témat představovala pouze všední šeď, takto 
se vzdělávají formou, která je baví," nastiňuje pracovní nasazení studentů další 
z koordinátorek projektu Alena Šafrová.

Inspirace přišla z hlavního města

Nic z toho by však nebylo možné bez podpory vedení školy, a sice ředitele Roberta Nováka. „S návrhem celého projektu jsem přišel já sám. Přiznávám, 
že jsem se nechal inspirovat nejmenovanou pražskou školou, kde podobný projekt velice úspěšně realizují. Nadhodil jsem ho tedy jako téma mezi kantory a ty se jej s radostí ujali. Třebaže 
i pro ně projekt mnohdy znamená starosti nad rámec pracovních povinností, nezaznamenal jsem žádnou stížnost," pochvaluje si své podřízené ředitel školy.

„Na jiných školách se nese závěr školního roku 
v poněkud uvolněném duchu a leckde se již nevyučuje. Dětem pak prakticky začínají prázdniny již 
v červnu, což si myslím, 
že je chyba a dle toho to pak i ve školství vypadá.

Zásadní pohled na celou věc je pak ten z řad samotných studentů gymnázia. „Celá akce se mi líbí. Poučuje mě o historii školy a zjišťuji i, jaké osobnosti naši školu navštěvovaly. Na samotném začátku mi sice projekt nijak zajímavý a zábavný nepřišel, ale nyní jsem ráda, že projekt funguje. Jelikož mám ve třídě samé pohodové a skvělé spolužáky, nenastal ani žádný konflikt, kdy bychom se o nějaké role hádali," říká studentka Viktorie Petrová. Té přitakává i František Hampl: „Naším tématem byl Karel Čapek, od kterého jsme četl i knihy, takže jsem naprosto spokojený."

Radek Kozel