Nákup dosud odmítala část stran pravicové koalice. Proti se vyjadřovala i opoziční ČSSD, která je nejsilnější stranou v zastupitelstvu. "Při nedávném jednání se ukázalo, že některé strany by mohly přehodnotit svůj negativní postoj. Koupě by v prosinci mohla mít větší šanci na schválení," řekl Fink. Konkrétně by podle něj mohla svůj názor změnit Volba pro město.

Systém parkování zavedený v roce 2007 je od počátku terčem kritiky obyvatel i části opozice, zejména kvůli údajně vysoko nasazeným cenám parkovného a ziskům ve prospěch soukromé firmy.
Díky vstupu do ISP by se podle Finka město mohlo dostat k dividendám ve výši pěti až šesti milionů korun ročně. Vstup do firmy by tak měl být pro město ekonomicky výhodný. Změny v systému parkování také podle primátora údajně nelze prosadit bez zásadní majetkové účasti ve firmě.

ODS má opačný názor. Podle primátorova náměstka Martina Soukupa (ODS) má město nad smlouvu s ISP kontrolu a jen ji nevyužívá. Připomněl, že parkovné schvaluje rada města. "Nešli jsme do toho systému proto, abychom z něho brali dividendu. Chci, aby ty peníze byly na rozvoj parkovacích domů," řekl dříve Soukup. Podle ČSSD by dividenda byla na úkor občanů a město by údajně bylo zainteresováno "na ještě větším odírání lidí".
Firma ISP (dříve Atol) dostala parkovací systém od radnice do třicetiletého provozování v roce 2007, kdy na radnici většinově vládla ODS. ISP z parkování v Hradci dosud v souhrnu vytvořila zisk 50,5 milionu korun. Aktuálně firma hospodaří tak, že zhruba každá třetí koruna tržeb představuje její zisk. Loni ISP zvedla zisk o čtvrtinu na 11,8 milionu korun. Tržby jí vzrostly o jedno procento na 46,7 milionu korun. Do konce letošního září měla firma zisk 12 milionů korun.
Firma ISP má za peníze vybrané z parkování postavit nejméně 1000 parkovacích míst. Polovinu závazku splnila v roce 2009, když otevřela garáže Katschnerka s 500 místy. Město do systému parkování žádné své peníze nevkládá.