Na délku přechodu upozornil Spolek občanů a přátel města Jičína a také doporučil jeho přesun. Chodci, které jsme oslovili, nijak nad nebezpečím nepřemýšlí, ale shodli se, že jim přechod připadá dlouhý

Přesun zamítnut

Rada o podnětu jednala již několikrát. Naposledy na počátku dubna, kdy pro přemístění zebry hlasovali tři členové, tudíž záměr neprošel o jeden hlas.

„Jednoduchý přesun by nepomohl, řada lidí by stejně přecházela mimo. Místo by potřebovalo komplexní řešení, třeba narovnání a zpřehlednění komunikace. Přesunutí přechodu prostě nepomůže," řekl radní Ladislav Brykner, který přesun, přesvědčen názory projektantů z firmy Projektservis, nepodpořil. Poukázal i na to, že přechod by především potřeboval lepší údržbu jako například výraznější značení a že vlastníkem komunikace je kraj.

Místostarosta Petr Hamáček byl naopak pro. „Podnět se mi líbil, mnoho lidí teď chodí přes stezku na Nové Město," uvedl.

Problém ale spočívá v tom, že v různých denních hodinách chodci směřují do různých lokalit města. Kupříkladu ráno oblastí proudí studenti směrem na Masarykovu obchodní akademii.

Kde bude nádraží?

Podle vedoucího odboru dopravy Martina Duczynského se uskutečnilo sčítání. Ukázalo se, že převažují chodci směřující na Nové Město, což je argumentem pro přesun. „Je třeba si položit otázku, jak dalece se počítá s využíváním dnešního autobusového nádraží. Tedy, jestli se nepřesune do prostoru nákladového nádraží. Což samozřejmě není věc odboru dopravy, ale rady a zastupitelstva," uvedl.

„Pamatujme, že nový přechod nebude zadarmo. Pokud by u Komerční banky byl třeba deset let, pak ano, ale pokud by došlo k přesunu celého autobusového nádraží, obávám se, že by to lidé mohli začít vnímat jako zbytečnou investici," nastínil hlavní problém.

Městská rada už dříve naznačila, že vedení města v současnosti nemá dostatek politických sil rozhodnout o stěhování (či nestěhování) autobusového nádraží. Čeká se na nové složení zastupitelstva po komunálních volbách.

Přechod proto zůstane na místě. Zákonné normy splňuje v tom, že je nasvícen, porušuje je v délce. Maximální přípustná délka zebry přes daný typ komunikace bez ostrůvku uprostřed je sedm metrů.